آیا برای پیاده سازی هر ایده‌ای باید یک استارتاپ راه اندازی کرد؟

آیا برای پیاده سازی هر ایده‌ای باید یک استارتاپ راه اندازی کرد؟

اگر از پتانسیل بالا و قابلیت مقیاس پذیری ایده جدید خود مطمئن هستید، باید قبل از آنکه فرآیندهای تولید را اجرا کنید، خروجی‌های قابل‌ قبول برنامه‌های‌تان را به اثبات برسانید.

اکوسیستم - فرض کنید شما قصد دارید که تیم کاری خود را بسازید یا کسب و کار جدیدی را تاسیس کنید؛ در این شرایط اکثر مردم تصور می‌کنند که باید شغل فعلی خود را ترک کنند، اما این یک اشتباه است. شما می‌توانید همزمان با حرفه‌ای که مدت‌ها است دنبال می‌کنید، به دنبال ایده نوآورانه خود نیز باشید. شرکت‌های خوب همواره از ایده‌های عالی و افرادی که قادر باشند به این ایده‌ها جامعه عمل بپوشانند، استقبال می‌کنند. تمام آنچه شما به آن نیاز دارید اراده و استقامت بی پایان، یک طرح کسب و کار حساب شده و مدبرانه و آمادگی برای شب بیداری‌ و حجم کار زیاد است. در ادامه بعضی از اقداماتی که در این مسیر باید مدنظر قرار دهید، مطرح می‌شود.

همواره در اتاق هیئت ناظر حضور داشته باشید

باید فردی باشید که مفهوم اولیه ایده را به فروش می‌رساند. قطعا عالی است اگر قادر باشید به عنوان یک ایده پرداز، نقش قهرمان را بازی کنید و از جایگاهی برتر به اموری که در جریان است، بنگرید. اما باید توجه داشته باشید که حتی بهترین شرکا و همکاران شما نمی‌توانند با اشتیاقی که شما ایده خود را مطرح می‌کنید و اجازه نمی‌دهید انحرافی از مسیر اصلی به وجود بیاید، به شرح برنامه‌های شما بپردازند. همواره در جلسات ملاقات با سرمایه گذاران و مدیران حاضر باشید، زیرا در غیر این صورت کسی را نماینده خود کرده‌اید که ممکن است پس از مدتی از شرح مفاهیم مورد نظر شما، خسته شود. مهم نیست پیروز می‌شوید یا شکست می‌خورید، اما به این اقدام هرگز بخاطر کوتاهی و قصور خود پشیمان نخواهید شد.

برای محافظت از یک ایده، یابد از همان مراحل اولیه کیفیت تمام خروجی‌ها را کنترل کنید. به سایرین نشان دهید که شما بهترین فرد برای اجرایی کردن این ایده هستند، زیرا همواره افرادی وجود دارند که تصور می‌کنند کار شما را بهتر از خودتان انجام خواهند داد.

آیا برای پیاده سازی هر ایده‌ای باید یک استارتاپ راه اندازی کرد؟

در مقابل انتقادات مقاوم باشید

اگر ایده شما شرایط فعلی بازار را به چالش می‌کشد، احتمال دارد با مخالفت‌هایی روبرو شوید. برخی مخالفان ایده شما، رقیبان حاضر در بازار هستند و بعضی دیگر نیز جزو گروه‌های سنتی حوزه فعالیت شما خواهند بود. نباید اجازه دهید مخالفت‌ها باعث دلسردی‌تان از ادامه مسیر شود.

به علاوم احتمالا زمانی که برای فروش ایده خود وارد مذاکره می‌شوید، شما را تحت‌ فشار بگذارند تا متخصصان جدیدی را به تیم کاری خود اضافه کنید. در صورتی که پذیریش اعضای جدید، به پیشبرد ایده شما کمکی نمی‌کند، در برابر این خواسته مقاومت کنید. به یاد داشته باشید که ایده‌های بزرگ به دست افرادی پرورش می‌یابند که همفکر و هم‌عقیده‌ هستند.

سرسختی بیش از حد از خود نشان ندهید

کارشناسان حوزه کسب و کار، اعتقاد دارند که باید به اصول خود پایبند و متعهد باشید. اما در صورتی که اشتیاق به تعصب مبدل شود، ایده شما رشد نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که مراقبت از ایده با تعصب کورکورانه متفاوت است.

تعصب و سرسختی مانع از پویایی و حرکت ایده می‌شود و افراد هوشمندی که تصمیم دارند به شما کمک کنند را دور می‌کند. همواره برای پیشروی آماده‌ باشید، ولی به اندازه‌ای سریع حرکت نکنید که باعث شود گزینه‌هایی که به بهبود خروجی منجر می‌شوند را نادیده بگیرید. برای موفقیت باید آنچه می‌خواهید انجام دهید را کد گذاری کنید و هدف نهایی خود را مشخص کنید تا بتوانید به درستی حرکت کنید. ولی درعین حال در برابر محدودیت‌های بودجه و واکنش‌های پیش بینی نشده نیز انعطاف پذیر باشید. گاهی اوقات ممکن است پیشنهاد‌هایی به شما بشود که با هدف‌تان تضادی ندارند و به عنوان یک فعالیت مکمل می‌تواند روند پروسه‌ها را سرعت بخشید، این فرصت‌ها را نباید از دست بدهید.

آیا برای پیاده سازی هر ایده‌ای باید یک استارتاپ راه اندازی کرد؟

ابتدا صحت ایده خود را اثبات کنید

پیش از شروع فرآیند تولید یک محصول جدید، مطمئن شوید که خروجی‌ با وعده‌های شما مطابقت خواهد داشت. پیش از اینکه نتایج احتمالی پروژه خود را اعلام کنید، مستندات اثبات آن باید فراهم شود. دنیای امروز پر شده است از محصولات جدید فانتزی و شرکت‌هایی که هرگز به آنچه می‌گویند عمل نمی‌کنند. از این رو چنانچه نتوانید صحت و نتیجه بخش بودن برنامه‌های خود را ثابت کنید، دیگران نسبت به وعده‌ها و پیشنهادهای شما، خوش بین نخواهند بود.

نمونه کارهایی تهیه کنید که شاهدی برای اعتبار ایده شما باشد. در اینصورت افراد بیشتری از ایده شما استقبال می‌کنند و شرکای بالقوه معتبرتری حاضر به همکاری با شما خواهند بود.

خلاقیت و کیفیت، همیشه بطور ذهنی تعریف می‌شوند. ممکن است هیچ واکنش و پاسخ عینی، تضمین کننده حرکت روبه جلوی شما نباشد؛ اما اگر به پتانسیل ایده‌ خود باور دارید و می‌دانید که طرح‌تان مقیاس پذیر است، از آن چشم پوشی نکنید. به شرکت‌تان نشان دهید که چرا باید به اجرای ایده‌ شما کمک کنند. به این ترتیب نتیجه نهایی بیش از آنچه فکر می‌کنید اثرگذار خواهد بود.

    نظرات