درآمد 5 میلیاردی ونزوئلا از پیش فروش پترو

درآمد 5 میلیاردی ونزوئلا از پیش فروش پترو

نیکلاس مادورو (رئیس جمهور ونزوئلا) از تقویت ذخایر ملی این کشور توسط ارز دیجیتال پترو خبر داد و اعلام کرد که پیش فروش این ارز تا کنون 5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

 به گزارش اکوسیستم، پترو نخستین ارز دیجیتالی مبتنی بر منابع طبیعی در جهان محسوب می‌شود. پیش فروش این ارز مجازی 5 میلیارد دلار درآمد داشت و تا کنون ۱۸۶ هزار خرید مشخص نیز انجام شده است. علاوه بر این، پیش فروش پترو به نحو موثری باعث تقویت ذخایر خارجی ونزوئلا در بین عملیات‌های خصمانه بعضی از کشورها برعلیه این کشور شده است.

مادورو در ملاقاتی که با اعضای حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا داشت، تداوم موفقیت ارز پترو را اعلام کرد. رئیس جمهور ونزوئلا تشریح کرد که درآمد حاصل از فروش پترو می‌تواند برای استفاده در هر حوزه‌ای که کشور بدان نیاز دارد، صرف شود و قسمتی از راه‌حل وسیع‌تر اقتصادی در نظر گرفته شده از سوی دولت باشد.

کارلوس وارگاس (مسئول ارزهای مجازی و امور مربوطه دولت) بیان کرد که ۸۳ هزار نفر از ۱۲۷ کشور جهان به دولت این کشور پیشنهاد خرید ارز دیجیتال پترو را ارائه کرده‌اند. پیش فروش پترو از ۲۰ فوریه شروع شد.

مادورو اعلام کرد که این ارز دیجیتالی جدید با هدف تقویت حق حاکمیت ونزوئلا و تراکنش‌های مالی برای مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا علیه این کشور عرضه شده است.

    نظرات