تاکسیرانی باید با دستاوردهای جدید همراه شود

تاکسیرانی باید با دستاوردهای جدید همراه شود

محمد افشانی (معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها) روز گذشته در سی و سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: منطقی نیست که اتحادیه تاکسیرانی با پیشرفت‌ها و دستاوردهای جدید مقابله کند، بلکه باید با دستاوردهای جدید همراه شویم و خود را بروز کنیم.

به گزارش اکوسیستم، افشانی اظهار داشت: اتحادیه تاکسیرانی نمی‌تواند با مسائلی از قبیل تاکسی‌های اینترنتی مقابله کند. این سازمان باید باید برای استفاده از دستاوردهای جدید در حوزه حمل و نقل خود را آماده کند.

وی اضافه کرد: افزایش زمان دسترسی، کاهش هزینه و رفاه بیشتر از مهمترین عللی است که مردم را به سوی استفاده از تاکسی‌های اینترنتی جذب می‌کند.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اینکه که بگوییم اجازه نمی‌دهیم تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کنند، امکان پذیر نیست. زیرا این سیستم هزینه حمل و نقل شهری را به نصف کاهش داده است و نمی‌توان به مصرف کننده این مطلب را گفت.

وی گفت: اقشار کم درآمد و فرهیختگانی که نگران منابع کشور و آلودگی هوا هستند، از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. اما اکثر افرادی که از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می کنند را افراد کم درآمد تشکیل می‌دهند، از اینرو گسترش حمل و نقل عمومی توسعه عدالت اجتماعی است.

افشانی ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی، به بهبود وضعیت شهری کمک خواهد کرد و مهمترین آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت است.

وی با بیان این موضوع که در توسعه پایدار باید پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشیم و در این بین باید منابع را برای نسل‌های بعد نیز حفظ کنیم، گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ساماندهی آن با بکارگیری ابزارهای نوین یکی از بهترین شیوه‌ها برای انجام این امر است.

معاون وزیر کشور خطاب به تاکسی‌داران، تاکید کرد: این موضوع که تظاهرات کنید و خواستار تعطیلی سرویس‌های درخواست خودروی آنلاین شوید، امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح نوسازی تاکسیرانی جزو طرح‌های موفق بوده است، اظهار داشت: مدیریت پسماند، بهبود حمل و نقل عمومی و بافت‌های فرسوده از اولویت‌های مهم ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال جدید خواهد بود.

    نظرات