اشتیاق فعالان اقتصادی هند برای سرمایه گذاری در ایران

اشتیاق فعالان اقتصادی هند برای سرمایه گذاری در ایران

رحیم بنا مولایی (رئیس اتاق بازرگانی البرز) که همراه با هیئت اقتصادی مشترک البرز و تهران به هند سفر کرده بود، از استقبال فعالان اقتصادی این کشور به منظور مشارکت، سرمایه گذاری و همکاری مشترک در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با ایران خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، بنا مولایی با اشاره  دستاوردهای این سفر گفت: در نشست‌هایی که فعالان اقتصادی کشور با بازرگانان و دست اندرکاران تولید و صادرات کشور هند داشتند، مذاکرات مفیدی در حوزه‌های تولید و ساخت صنایع هوایی، قطعات خودرو، انواع و اقسام پمپ ها و موتورهای برق و ژنراتور، پنل‌های خورشیدی، خودرو و موتورهای سه چرخ برقی، بنزینی و قطعات ماشین آلات نساجی انجام شد و از بعضی صنایع هند نیز بازدید کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز از پیشنهاد بعضی از تجار هندی برای همکاری مشترک در مورد بعضی خدمات مهندسی نظیر خدمات نرم افزاری خبر داد. در این راستا قرار است اتاق بازرگانی البرز با انجمن و تشکل‌ها استان البرز مذاکراتی را انجام دهد تا بستری مناسب برای همکاری مشترک با تجار هندی مهیا شود.

وی اظهار داشت: با دعوت رسمی ما، سال آینده یک هیئت تجاری هندی به ایران سفر خواهد کرد تا در نشست‌های مشترک با فعالان اقتصادی ما با هدف عملیاتی شدن توافق‌های همکاری اقتصادی مشترک، برنامه ریزی کنیم.

بنا مولایی مشارکت در سرمایه‌گذاری و بازاریابی برای تولید و توسعه صادرات را از جمله اهداف هئیت اقتصادی اعزامی به هند عنوان کرد.

وی یکی از علل تمایل هندی‌ها برای همکاری‌های تجاری مشترک با ایران را فراوانی نیروهای تحصیلکرده توانمند و با استعداد کشورمان در حوزه اقتصاد دانست و ادامه داد: سوابق دیرینه در موضوعات فرهنگی و اقتصادی از دلایل تمایل دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی است.

    نظرات