در بحران بیکاری با فیلترینگ تیشه به ریشه اشتغال نزنید

در بحران بیکاری با فیلترینگ تیشه به ریشه اشتغال نزنید

رئیس جمهور در دیداری که با برخی از مدیران ارشد کشوری داشت، در واکنش به احتمال فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام، گفت: بنای نظام بر رفع انحصار از فضای پیام رسان‌ها بوده است نه فیلتر و بستن فضای مجازی. کام ملت را با این قبیل حرف‌ها تلخ نکنید و در این بحران بیکاری کشور تیشه به ریشه اشتغال نزنید.

به گزارش اکوسیستم، انتشار خبرهایی مبنی بر فیلترینگ تلگرام در نخستین روزهای سال 97 باعث ایجاد موجی از نگرانی‌ و بلاتکلیفی در میان کاربران این پیام‌رسان شد. اما از آنجا که رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه و نیز رئیس شورای عالی فضای مجازی، همواره مخالفت خود را با ایجاد محدودیت در فضای مجازی اعلام کرده بود، کاربران در انتظار اظهار نظر وی در امورد فیلترینگ تلگرام بودند. پیش‌تر دکتر روحانی وعده داده بود که دست وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات، هیچگاه روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.

چندی پیش سردار حسین اشتری (فرمانده کل نیروی انتظامی کشور و یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه کشور) در خصوص فیلترینگ تلگرام صحبت‌هایی شبیه به سخنان اخیر ریاست جمهوری را داشت، وی گفته بود: مشخص است که این فضا باید مدیریت شود و از ظرفیت‌های داخلی موجود استفاده گردد. البته برای تهدیدها و آسیب‌ها و چالش‌هایی که می تواند برای مردم داشته باشد، باید فکری کرد.

    نظرات