انتشار لیست ثروتمندان سال 2018 و  صدرنشینی جف بزوس

انتشار لیست ثروتمندان سال 2018 و صدرنشینی جف بزوس

جف بزوس (مدیرعامل آمازون) توانست جایگاه نخست فهرست ثروتمندان جهان در سال 2018 میلادی را از آن خود کند.

به گزارش اکوسیستم، نشریه فوربز فهرست ثروتمندان سال 2018 میلادی را منتشر کرد، این فهرست با جمع آوری اطلاعات 2028 فرد ثروتمند از 72  کشور جهان، تهیه شده است. ثروت این افراد در مجموع به ۹/۱ تریلیون دلار رسید که در مقایسه با سال 2017 میلادی حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است. در ادامه 10 نفر برتر فهرست ثروتمندترین افراد جهان، معرفی شده‌اند.

ثروتمندان سال 2018 میلادی

1- جف بزوس

وی نخستین فردی است که با ثروت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلاری در صدر فهرست ثروتمندان فوربز قرار گفته است. مدیرعامل آمازون که مالک 16 درصد از سهام این شرکت نیز است، ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت دارد.

2- بیل گیتس

وی که بنیانگذار شرکت مایکروسافت است، بخش عمده‌ای از سهام خود را واگذار کرد و در حال حاضر تنها حدود یک درصد در این شرکت سهم دارد. ثروت بیل گیتس در حال حاضر ۹۰ میلیارد دلار است.

3- وارن بافت

وان بافت که یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ است، در حال حاضر هلدینگی با ۶۰ شرکت دارد. وی تنها 11 سال داشت که نخستین سهام خود را خریداری کرد و در سن 13 سالگی نیز اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرد. ثروت بافت در حال حاضر ۸۴ میلیارد دلار است

4- برنارد آرنو

آرنو صاحب 70 برند مطرح از جمله لویی ویتون و سفورا است. تقویت فروش برند دیور باعث شد ثروت وی در عرض یک سال 30/5 میلیارد دلار افزایش پیدا کند و به مبلغ 72 میلیارد دلار برسد.

5- مارک زاکربرگ

کاهش ارزش سهام فیسبوک پس از رسوایی اخیر آن، باعث کاهش ثروت زاکربرگ شد، دارائی‌های وی در حال حاضر 71 میلیارد دلار ارزش دارند. بنیانگذار فیسبوک در سال ۲۰۰۴ زمانی که تنها 19 سال داشت این شبکه اجتماعی را تاسیس کرد.

6- آمانسیو اورتگا

اورتگا در سال 1975 میلادی همراه همسرش برند زارا را تاسیس کرد. وی در حال حاضر مالک ۶۰ درصد از سهام هلدینگ ایندیتکس است. این هلدینگ با 7500 فروشگاه لباس در سراسر دنیا، مالکیت برندهایی همچون ماسیمو دوتی و پول اند بیر را در اختیار دارد. ثروت اورتگا در حال حاضر 70 میلیارد دلار است.

7- کارلوس اسلیم هیلو

هیلو که مالک ۱۷ درصد از سهام نیویورک تایمز است، ۶۷/۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

8- چارلز کوخ

وی مدیرعامل و مالک 42 درصد از سهام صنایع کوخ(دومین شرکت بزرگ خصوصی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تاکنون) و موسس بنیاد هریتیج است. کوخ در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار ثروت  دارد.

9- دیوید کوخ

دیوید همانند برادرش چارلز از سهامداران صنایع کوخ است. وی در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد دلار ثروت دارد.

10- لری الیسون

 الیسون بنیانگذار شرکت اوراکل است. وی این شرکت را تاسیس کرد تا به نیاز روز افزون مدیریت پایگاه‌های داده ارتباط با مشتری پاسخ دهد. الیسون در حال حاضر ۵۸.۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

    نظرات