آیا می توان به نصیحت های هر کارآفرینی اعتماد کرد؟

آیا می توان به نصیحت های هر کارآفرینی اعتماد کرد؟

هر جا که صحبت از کسب‌و‌کار به میان می‌آید، همه‌ی افراد شروع به نصیحت کردن یکدیگر می‌کنند؛ در واقع امروزه متخصصین کسب و کار بیشتر از همیشه شده اند.

اکوسیستم - با توجه به تبدیل شدن اینترنت به یکی‌ از عناصر حیاتی زندگی‌ و همچنین ازدیاد کارآفرینان و مدیر عامل ها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی‌ مانند توییتر که تجربیات خودرا انتقال میدهند، این انتقال تجربه تاثیر منفی تری نسبت به گذشته به خواننده منتقل می‌کند زیرا مطلبی که امروز به انتشار می‌رسد فردا توسط شخص دیگری نقض می شود. سوال اینجاست که به کدام نویسنده می‌توان اعتماد کرد؟ در این مقاله برسی‌ می‌کنیم که بعد از شنیدن تجربیات یک شخص چه کاری باید انجام دهیم.

اولین قدم بعد از شنیدن نصیحت‌های طرف مقابل این است که بدانید آیا او خودش پیشنهادی که به شما می دهد را انجام داده است یا نه ؟افراد زیادی به شما می‌گویند که کسب و کار خودرا چگونه پیش ببرید در صورتی که خودشان هیچکدام از حرفای خودرا انجام نداده اند٬ این افراد چگونه می توانند از عملکرد صد در صد  پیشنهاد خود مطمئن باشند؟ در این شرایط بهتر است به حرفهای او توجه نکنید. حتی در صورتی که این شخص قبلا این کار را انجام داده باشد باید مواردی را در نظر بگیرید. مثلا در چه زمانی‌ این کار را انجام داده است؟ آیا هنوز هم به اینکار ادامه می دهد؟ مثلا شخصی‌ که ۱۸ ساله پیش کسب و کاری راه اندازی کرده است فرد مناسبی برای نصیحت کردن نیست. به این دلیل که در طی‌ این سال ها مواردی تغییر کرده است و شرایط برای راه اندازی کسب و کار یکسان نیست. شخصی‌ که شمارا نصیحت می‌کند باید کسب کار خودرا به همان روش و حداکثر طی‌ سال گذشته آغاز کرده باشد. بعد از برسی‌ این موارد به مقدار زمانی‌ که فرد این کار را انجام می دهد توجه کنید ، هرچقدر زمان بیشتری از شروع آن گذشته باشد بهتر است.

قدم بعدی این است که انگیزه ی فرد نصیحت کنند را در نظر بگیرید. آیا این شخص قصد دارد تجربیات خود را به شما بفروشد؟ اگر اینچنین بود از او درخواست تخفیف کنید و اگر هدف تجاری در رابطه با این موضوع نداشت روی نصیحت او سرمایه گذاری کنید.

قدم بعدی این است که بدانید او در چه زمینه ایی مشاوره می دهد. فردی که در رابطه با هر موضوعی کتاب منتشر کرده باشد، قابل اعتماد نیست. اینکه شخصی‌ بتواند در یک موضوع متخصص شود بسیار سخت است؛ پس شخصی‌ که در رابطه با هر موضوعی اطلاعات داشته باشد چندان قابل اعتماد نیست.

آخرین قدم میزان ارتباط آن نصیحت با کاری است که انجام می‌دهید. در نظر داشته باشید که مردم عشق این هستند که داستان های موفقیت آمیز تعریف کنند و به دیگران آن کار را پیشنهاد کنند. اما اکثر مردم هیچ ایده‌ای ندارند که چگونه توانستند به موفقیت دست پیدا کنند. اکثرا به گذشته نگاه می کنند و کارهایی‌ که انجام داده‌اند را تعریف می کنند.اما شاید خیلی‌ از این کارها دلیل موفقیت آنها نبود است.

و در نهایت سعی‌ کنید هر نصیحتی را که می‌شنوید قبول نکنید، و با تحقیق و برسی‌ راه خودتان را برای رسیدن به موفقیت پیدا کنید. اگر مشاهده کردید برای مدت طولانی جواب می دهد، آنگاه میتوانید تجربیات خودرا در اختیار دیگران نیز قرار دهید، تا آنها نیز بعد از برسی‌ شرایط برای عمل کردن به نصیحت‌های شما تصمیم بگیرند.

 

    نظرات