رازهایی برای ثروتمند شدن

رازهایی برای ثروتمند شدن

اکثر افراد ثروتمند یک ویژگی بسیار مهم دارند؛ پیگیر موفقیت خود در روش‌های جدیدی هستند. مثلا سعی می‌کنند با خواندن کتاب‌های جدید و یا با پیوستن به یکسری کلاس‌های آموزشی، مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند و آن مهارت جدید را برای کسب درآمد بیشتر به کار بگیرند. در واقع آموختن یک مهارت جدید می‌تواند راهی برای ایجاد یک کسب و کار جدید باشد که تا آن زمان مورد توجه قرار نگرفته بود.

اکوسیستم - به گفته برنامه ریزان مالی ثروت از فعالیت‌های کوچک بسیاری حاصل می شود. بنابر این برای پولدار شدن٬ اولین قدم حفظ موجودی حساب شما است و سپس باید عادت‌های زندگی خود را جوری تغییر دهید تا در مسیر پولدار شدن قرار بگیرید. تغییر شیوه فعلی زندگی یک راه هوشمندانه برای قرار گرفتن در مسیر پولدار شدن است.

تام کور ( یک حسابدار و برنامه ریز بانکی است)، سال‌های زیادی را صرف تحقیق و مصاحبه با میلیونرها کرده است و حتی عادت‌های زندگی میلیونرها را بررسی کرده و نتایج بسیارجالبی بدست آورده است که در کتاب (تغییر عادت شما، تغییر زندگی شما) به چاپ رسیده است. او اخیرا پستی با موضوع عادت های کلیدی میلیونرها در سال ۲۰۱۷ که باعث می شود پولدار بمانند منتشر کرده است. در ادامه این مطلب شما را با برخی از اینگونه عادت‌ها، آشنا می‌کنیم.

انتقال پول از حساب‌های دیگر به حساب پس انداز به صورت خودکار

Corley در اینباره می‌گوید: «یک راه عالی برای ایجاد ثروت این است که وقتی در حساب‌‌ شما پولی باشد، آن پول به صورت اتوماتیک وارد حساب پس اندازتان شود. لزومی ندارد حتما ۱۰۰ دلار در ماه را برای این کار اختصاص دهید، اگر میزان این انتقال ۲۰ دلار و یا کمتر باشد، بهتر است٬ چرا که کمتر وسوسه می شوید تا حساب‌تان را خالی کنید. البته در صورتی که درآمدتان از میزان هزینه‌هایی که در طول ماه انجام می‌دهید، بیشتر باشد. در غیر این صورت شما نمی توانید پس انداز کنید.»

کورلی در ادامه می‌گوید: «هر چه میزان توانایی شما برای پس انداز بیشتر باشد، به همان اندازه می‌توانید روی پس انداز خود برنامه ریزی داشته باشید. هر چه با صرفه جویی پول بیشتری کنار گذاشته شود٬ شما از فرصت‌های بیشتری بهرمند می شوید.» برای نمونه٬ با خیال راحت می‌توانید با آن پول سرمایه گذاری کنید؛ مثلا شما از پس اندازتان می‌توانید در سرمایه گذاری بازار بورس و یا سهام استفاده کنید. البته برای این کار باید کمی اطلاعات کسب کنید. همچنین شما می‌توانید املاک و مستغلات خریداری کنید تا بتوانید طی یک بازه زمانی سود خوبی بدست آورید. جمع کردن پول در حساب بانکی، هنگامی که بازار ظرفیت بالایی برای کسب درآمد دارد، شاید بدون ریسک باشد اما می‌تواند به ضررتان تمام شود.

ایجاد ارتباط با یک فرد موفق

کورلی در کتاب خود چنین می‌نویسد که افراد ثروتمند به ارتباط با هم صنف هایشان اهمیت بسیاری می دهند. این گروه خاص سعی می‌کنند که تعامل و گفتگو با یکدیگر را از دست ندهند تا از تجارب یکدیگر بهره ببرند. ارتباط یک شخص ثروتمند با دیگر ثروتمندان هر چه بیشتر باشد، توسعه ثروت آن ها نیز امیدوارانه تر خواهد بود. این امر کاملا طبیعی است؛ کسانی که در موضوع خاصی پیشرفت کرده‌اند به هیچ عنوان دوست ندارند تا دلیل موفقیت خود را با کسی در میان بگذارند، اما یک شخص باهوش با توجه به شواهدی که وجود دارد، می‌تواند راز‌های پیشرفت ثروتمندان را کشف کند. اگر نمی توانید با اشخاص ثروتمند ارتباط برقرار کنید، به دنبال کسانی باشید که با دیگران تعامل دارند. البته برخی گروه‌های حرفه‌ای نیز وجود دارند که می‌توانید از آن ها بهره ببرید. از یاد نبرید که هر شخصی برای پیشرفت در یک پروژه خاص نظر خود را می‌دهد. شما باید با جمع بندی نظرات به یک راه حل درست‌تر دست یابید.

  ۲۰دقیقه در روز مهارت جدیدی را تمرین کنید

اکثر افراد ثروتمند پیگیر موفقیت خود در روش‌های جدیدتری هستند. مثلا اکثر افراد ثروتمند سعی می‌کنند با خواندن کتاب‌های جدید مهارت‌های جدیدی را فرا بگیرند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند. آموختن یک مهارت جدید می‌تواند راهی برای ایجاد یک کسب و کار جدید باشد که تا آن زمان مورد توجه قرار نگرفته است و یا نیاز بازار نیست. شما با مطالعه می‌توانید نیازهای آینده مردم را شناسایی و برای برطرف کردن آن نیازها برنامه ریزی کنید. این امر می‌تواند برای شما٬ قدمی رو به جلو باشد٬‌ چرا که قبل از به وجود آمدن نیاز شما به فکر برطرف کردن آن بودید و این امر ناخودآگاه شما را پیش از رویارویی با چنین عواملی٬ آماده می کند.

به خاطر داشته باشید که راه انداختن هرگونه کسب و کار جدید استرس زا خواهد بود٬ اما با مطالعه کافی و شناخت نیاز های بازار٬ شکست نخواهید خورد و می‌توانید این ریسک را به یک موفقیت پر سود تبدیل کنید. نباید فراموش کرد که انسان‌ها همواره از لحاظ فکری در حال رشد هستند. بنابر این همواره ۲۰ دقیقه از روز را صرف توسعه دادن شغل خود و یا ایجاد یک مهارت جدید بکنید.

صرفه جویی کنید

کورلی در اینباره می‌گوید: «صرفه جویی در انجام کارها یک امر تاثیرگذار در موفقیت مالی است. ثروتمند شدن بخش های زیادی دارد، اما صرفه جویی یک روش موثر برای ذخیره کردن پول جهت انجام پروژه‌های جدید و دست یابی به سودی قابل توجه است».

سه پیشنهاد تام کورلی برای افزایش پس انداز:

۱. آگاهی بیشتر از شیوه پرداخت پول

۲. خریدن محصولات و خدمات با کیفیت

۳. صرفه جویی در هزینه‌ها (پول‌هایتان را در مواردی که هزینه کمتری در بر دارد، خرج کنید)

مدیریت کوچکترین هزینه ها

آیا شما به فکر تمام مخارجی که انجام می‌دهید، هستید؟ ثروتمندان بیشتر از سایر افراد جامعه به حساب های خود رسیدگی می کنند و شاید شما هم این موضوع را مشاهده کرده باشید. یکی از رازهای ثروتمند شدن این است که حساب کم ترین هزینه های خود را داشته باشید و این امر در دراز مدت روی زندگی عادی شما نمایان می شود.در نظر گرفتن تمام هزینه های جاری باعث می‌شود، کنترل بیشتری بر خرج کردنتان داشته باشید و با توجه به پس‌انداز خود برنامه ریزی‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشید.

توصیه های مهم برای ثروتمند شدن

سخت کار کردن یکی از موارد اصلی ثروتمند شدن است. همواره سعی کنید با برنامه ریزی اهداف خود را دنبال کنید. البته فراموش نکنید که قوای جوانی هر شخص بهترین یاور وی برای رسیدن به اهدافش است. یکی دیگر از رازهای ثروتمند شدن این است که به هر شخصی اعتماد نکنید. درست است که شراکت می‌تواند ریسک خوبی باشد اما عدم شناخت کافی از شخصی که می‌خواهید با او شراکت کنید٬ می‌تواند باعث شکست شما شود. چرا که سودجویانی هستند که با وعده‌های خود سعی می‌کنند تا سرمایه چندین ساله شما را بر باد دهند.

بنابراین زمان را برای رسیدن به موقعیت‌های جدید و بهتر از دست ندهید. سعی کنید خود را به انجام یک کار عادت ندهید، هر چقدر توانایی شما در انجام کارهای مختلف بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود. به دنبال کشف های جدید باشید تا با توجه به دانشی که در طول زمان کسب کرده‌اید، نیازهای منطقه و یا شهر خود را بشناسید. شناختن نیاز مردم راهی برای رسیدن به یک سود خوب و راضی کننده است.

 

    نظرات