وارن بافت خرید بیت کوین را نوعی قمار می‌داند

وارن بافت خرید بیت کوین را نوعی قمار می‌داند

وارن بافت (یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ و صاحب هلدینگی با 60 شرکت) هشدار داد که خرید بیت کوین بیش از اینکه سرمایه‌گذاری محسوب شود، یک نوع قمار است.

به گزارش اکوسیستم، وارن بافت که چندی پیش از سوی نشریه فوربس به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا معرفی شد، در مصاحبه‌ای با این رسانه، فعالیت در بازارهای ارز مجازی را غیرشفاف و عمدتا بی‌قانون دانست.

وی با اشاره به اینکه هر فردی به ارزهای مجازی دل خوش باشد، باید آماده از دست دادن سرمایه خود باشد، گفت: خرید این ارزها سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و درست شبیه بازی قمار است که شاید فردا پول‌تان بیشتر شود یا آن را از دست بدهید.

بافت اضافه کرد: زمانی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، انتظار دارید اصل و سود سرمایه به شما برگردد، ولی در مورد ارزهای مجازی این موضوع صدق نمی‌کند و باید امیدوار باشید که نفر بعدی پول بیشتری از شما برای خرید آنها بپردازد.

وی پیش‌تر نیز به دفعات از بازار ارزهای مجازی انتقاد کرده بود و در سال ۲۰۱۴ میلادی از سرمایه گذاران خواست که از این بازار دوری کنند. زمانی که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸ میلادی به 23 برابر ارزش این ارز رمزپایه در سال ۲۰۱۴ رسید، بافت گفت: می‌توانم با اطمینان زیادی این جمله را بگویم که ارزهای مجازی پایان تلخی خواهند داشت.

    نظرات