تعطیلی کمبریج آنالیتیکا در پی رسوایی‌های اخیر

تعطیلی کمبریج آنالیتیکا در پی رسوایی‌های اخیر

کمبریج آنالیتیکا شرکتی که کانون رسوایی‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر به حساب می‌آید، تعطیل می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، کمبریج آنالیتیکا که شرکتی مشاوره‌ای با تخصص در زمینه داد‌ه‌کاوی و تبلیغات هدفمند است، اعلام کرد که جنجال‌های اخیر مانع ادامه فعالیت آنها شده است.

کمبریج آنالیتیکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: احاطه پوشش رسانه‌ای در رابطه با مشکل اخیر فیسبوک و توئیتر، تمام مشتری‌ها و منابع این شرکت را فراری داده است.

استفاده کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک در جهت تبلیغ به نفع دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشت.

مدیران کمبریج آنالیتیکا اعلام کرده‌اند که با توجه شرایط چند ماه گذشته، به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه کار برایشان امکان‌پذیر نیست و برای این شرکت جز اعلام ورشکستگی راه دیگر نمانده است. براساس بیانیه آنالیتیکا، اتهاماتی که علیه این شرکت مطرح شده‌اند، پایه و اساس ندارد و تمام شیوه‌های مورد استفاده آنها، بخش مورد قبولی از صنعت تبلیغات است.

شرکت مادر کمبریج آنالیتکا یعنی شرکت لابراتورهای ارتباطات راهبردی (اس‌سی‌ال)، سوابقی در حوزه نظامی و جنگ روانی دارد. اس‌سی‌ال تا سال ۲۰۱۳ میلادی به اسناد محرمانه وزارت دفاع بریتانیا دسترسی داشته است و قراردادی با وزارت خارجه آمریکا نیز در میان سوابق آن به چشم می‌خورد.

    نظرات