حمایت پالایشگاه تبریز در حوزه‌های فناورانه از استارتاپ‌ها

حمایت پالایشگاه تبریز در حوزه‌های فناورانه از استارتاپ‌ها

 مدیر پژوهش و فناوری پالایشگاه تبریز روز دوشنبه در بازدید از مجموعه شتابدهنده و فضای کاری اشتراکی سریر گفت: برای حل مسائل این سازمان از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش اکوسیستم، محمدحسین گل‌صنملو (مدیر پژوهش و فناوری پالایشگاه تبریز) 27 سال در بخش‌های مختلف عملیاتی و مهندسی پالایش نفت سابقه فعالیت دارد و در 5 سال اخیر نیز به عنوان مدیر پژوهش و فناوری پالایشگاه تبریز مشغول فعالیت است.

وی در مصاحبه اختصاصی خود با رسانه اکوسیستم کارآفرینی در استارتاپ‌لند سریر، در پاسخ به این پرسش که در پالایشگاه تبریز در حوزه نوآوری چه فعالیت‌هایی انجام شده یا در دست انجام است؟ گفت: تا کنون بیشتر نوآوری‌ها توسط دانشگاهیان و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه تبریز و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان صورت می‌گرفت.

مدیر پژوهش و فناوری پالایشگاه تبریز ادامه داد: اما در جلسه‌ای که امروز در هلدینگ داشتیم و در آن شرکت سریر معرفی شد، پی بردیم که امروزه ایده‌های جدیدی توسط استارتاپ‌ها مطرح می‌شود. من امیدوارم که در قالب این تیم‌ها و ایده‌ها، دانشگاه‌ها و دانشگاهیان بتوانند با ما همکاری کنند تا مشکلات صنعت پالایش نفت را حل کنیم.

خبرنگار اکوسیستم از وی پرسید که آیا تاکنون با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآور همکاری داشته‌اند؟ اگر نه آیا در آینده برنامه‌ای برای ورود به این حوزه و سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها دارند؟

گل‌صنملو در پاسخ به این سوال اظهار داشت: در گذشته بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط داشتیم. اما از این به بعد قصد داریم، در کنار ارتباط با دانشگاه و دانشگاهیان با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان  نیز ارتباط داشته باشیم. حتی اگر استارتاپی بتواند مسائل سازمان ما را حل کند، از آن حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

وی در مورد نحوه همکاری با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: ترجیح می‌دهیم در این رابطه با واسطه‌هایی مثل شتابدهنده سریر همکاری داشته باشیم. زیرا از نظر من در این حالت علاوه بر آنکه لینک ارتباطی با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، درگیری سازمان نیز افزایش پیدا نخواهد کرد.

    نظرات