اقدام جدید اوبر برای افزایش ایمنی مسافران

اقدام جدید اوبر برای افزایش ایمنی مسافران

شرکت اوبر گزینه جدید پنیک (Panic) را برای برقراری تماس‌های اضطراری به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این اقدام به منظور افزایش ایمنی مسافران در زمان سفر انجام شده است.

به گزارش اکوسیستم، اوایل ماه آوریل بود که اوبر اعلام کرد با هدف بازگرداندن اعتبار از دست رفته خود در زمینه‌ی ایمنی، قصد دارد گزینه‌ای را برای ارتباط مستقیم با شماره‌ ۹۱۱ (شماره اضطراری تماس با پلیس در آمریکا) در اختیار مسافران قرار دهد.

چندی پیش، این سامانه حمل و نقل هوشمند گزینه پانیک را به طور آزمایشی در دسترس کاربران خود در کشور هند قرار داد. از چند روز قبل نیز این گزینه در اختیار تمام کاربران اوبر در آمریکا قرار گرفت. Panic در منوی جدید مرکز ایمنی قرار گرفته است و کاربران حتی از طریق صفحه خانگی نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. چنانچه در سفر حوادث غیرمترقبه‌ای پیش آمد، مسافران از طریق این گزینه می‌توانند خیلی سریع با فوریت‌های پلیس تماس بگیرند.

همچنین در منوی مرکز ایمنی اطلاعاتی در خصوص فرآیند انتخاب و تایید رانندگان، بیمه نامه‌ها، دستورالعمل‌های استفاده از اوبر یا همان فهرست رفتارهای ناهنجاری که موجب مسدودسازی حساب کاربر می‌شود، نیز وجود دارد.

این قابلیت برای مسافران طراحی شده است، اما مدیرتولید اوبر اعلام کرد که به زودی گزینه مشابهی نیز در دسترسی رانندگان قرار خواهد گرفت، زیرا امکان ایجاد خطر برای رانندگان از سوی مسافران هم وجود دارد. وی از گزینه Panic به عنوان راهکاری برای جلوگیری از رفتارهای مجرمانه توسط مسافران و رانندگان یاد کرد.

کانزال به خبرگزاری ورج گفت: زمانی که افراد تصور کنند تحت نظارت نیستند، فرصت‌ها و فعالیت‌های مجرمانه به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و ما فقط می‌خواهیم بگوییم که در حال روشن کردن چراغ‌ها هستیم. به همین دلیل ما این امکان را در اختیار هر دو طرف قرار خواهیم داد و مطمئن می‌شویم که تمام مجموعه از وجود این قابلیت‌ها آگاه هستند.

اضافه شدن قابلیت‌های جدید ایمنی، قسمتی از برنامه‌های دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) در راستای پاک‌سازی سابقه نسبتا بد این شرکت در ایمنی مسافران است. در سال 2017 میلادی یک مسافر زن از سوی راننده اوبر مورد آزار و اذیت قرار گرفت. پس از آن نیز گزارش شد مقامات ارشد اوبر از جمله مدیرعامل سابق آن (تراویس کالانیک) با دستیابی به سوابق پزشکی این مسافر از آنها سوء استفاده کرده‌اند.

چندی پیش نیز اعتبارنامه این شرکت در لندن به دلیل سهل انگاری‌های اوبر در مورد ایمنی تمدید نشد، اما این سامانه حمل و نقل درخواست تجدید نظر در این مورد را مطرح کرد و در حال حاضر همچنان خدمات اوبر در این شهر عرضه می‌شود.

    نظرات