رکوردی تاریخی در بازار سهام ایران

رکوردی تاریخی در بازار سهام ایران

بازیگران بازار سرمایه، امروز شاهد رشد بی‌سابقه نماگر اصلی بازار تا کانال ۱۰۲ هزار واحدی بودند، به نحوی که در اکثر گروه‌ها صف‌های پایدار خرید به وجود آمد و لحظه به لحظه به قیمت سهام افزوده شد.

به گزارش اکوسیستم، روز یکشنبه به محض باز شدن معاملات بورس شاخص کل بازده نقدی و قیمتی روندی صعودی را داشت، به طوریکه تا پیش از ظهر نماگر اصلی بازار سرمایه با رشد ۲۸۶۲ واحدی تا کانال ۱۰۲ هزار و ۹ بالا رفت. شاخص کل هم وزن نیز شاهد رشد ۳۵۷ واحدی بود و به کانال ۱۸ هزار و ۲۶۷ وارد شده است. شاخص کل فرابورس ایران نیز با رشد کم سابقه ۳۹ واحدی به رقم ۱۱۹۳ رسید.

ارزش و حجم معاملات نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد، به طوریکه ارزش معاملات تنها حدود 2 ساعت پس از باز شدن معاملات، به رقم ۳۱۹ میلیارد تومان رسیده است. در چهارشنبه قبل نیز نماگر اصلی بازار در حرکتی یکباره ۲۷۰۰ واحد رشد داشت و وارد کانال ۹۹ هزار واحدی شد.

رسیدن به تراز ۱۰۲ هزار واحدی در تاریخ بازار سرمایه ایران امری بی سابقه است. امروز در این بازار بسیاری از سهم‌ها در گروه‌های مختلف مانند فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی شاهد به وجود آمدن صف پایدار خرید بودند.

    نظرات