150 شعبه استارباکس در آمریکا تعطیل شد

150 شعبه استارباکس در آمریکا تعطیل شد

پس از آنکه سهام استارباکس سقوط کرد، هاوارد شولتس (مدیرعامل این شرکت) از تعطیل شدن 150 شعبه این کافی شاپ در آمریکا خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پس از انتشار صورت درآمد مجموعه استارباکس که کمتر از میزانی مورد نظر سهامداران بورس وال استریت بود، ارزش سهام این شرکت در کمتر از یک ساعت، 2 درصد افت داشت.

مدیر عامل این شرکت با غیرقابل قبول خواندن عملکرد شعبه‌های استارباکس، از تعطیلی 150 شعبه این کافی شاپ در ایالات متحده آمریکا خبر داد.

تحلیل‌گران افزایش رقابت پذیری سایر کافی شاپ‌ها با استارباکس و معرفی محصولات ارزان‌تر از جانب رقبای اصلی این شرکت یعنی مک دونالد و دونکین دوناتس را از علل اصلی کاهش درآمد این کافی شاپ می‌دانند.

بزرگترین کافی شاپ زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که رشد کمی تعداد شعبه‌ها را متوقف می‌کند و به جای آن بیشتر به علایق مشتریان توجه خواهد کرد.

در حال حاضر کشور چین پردرآمدترین بازار این کافی شاپ زنجیره‌ای به حساب می‌آید و انتظار می رود درآمدهای استارباکس در این کشور پرجمعیت در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی 4 درصد افزایش داشته باشد. همچنین استارباکس با رد احتمال تعدیل نیرو از برنامه ریزی به منظور کاهش مخارج عمومی و مدیریتی خبر داد.

    نظرات