سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساکس در شرکت‌های تحت مدیریت بانوان

سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساکس در شرکت‌های تحت مدیریت بانوان

بانک آمریکایی گلدمن ساکس با هدف کاهش شکاف جنسیتی در زمینه سرمایه‌گذاری، قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت‌هایی که مالکیت یا مدیریت آنها در اختیار بانوان است یا توسط بانوان تاسیس شده‌اند، سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش اکوسیستم، رویترز در اینباره منتشر کرد، این دومین دفعه است که بانک مذکور برنامه‌ای را صرفا برای بانوان درنظر می‌گیرد. گلدمن ساکس اعلام کرده است به مشتریان خانم این بانک که تمایل به سرمایه‌گذاری مستقیم و تامین سرمایه دارند، کمک می‌کند.

استفانی کوهن (مدیر استراتژی بانک گلدمن ساکس) گفت: این برنامه سرمایه‌گذاری خود به منزله کسب و کاری جدید برای این بانک است، زیرا سرمایه‌گذاری و کمک کردن به رشد شرکت‌ها، کسب و کار ما محسوب می‌شود. امیدواریم با این اقدام برای بانوانی که ایده‌هایی بزرگ دارند اما برای تامین سرمایه با مشکلاتی مواجه هستند، شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

مدیر استراتژی این بانک ضمن اشاره به این موضوع که در سال ۲۰۱۷ میلادی فقط 2 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها به شرکت‌های تحت مدیریت بانوان تعلق گرفته است، اظهار داشت: در این برنامه از ۱۰هزار مدیر و کارآفرین خانم حمایت می‌شود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که یکی دیگر از برنامه‌های این بانک به منظور برقراری عدالت جنسیتی، این است که تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، تعداد پرسنل خانم و آقا را در تمامی نقاط جهان یکسان سازد. هم اکنون 5 نفر از هر ۳۱ مدیر ارشد این بانک، خانم هستند.

    نظرات