پرداخت 105 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای نوپا

پرداخت 105 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای نوپا

حسن صمیمی (دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات) بیان کرد: از سال 94 که کار بررسی تقاضاها شروع شد تاکنون مبلغ 105 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده به کسب و کار های نوپا پرداخت شده است که از این تعداد 225 پرونده در تهران و 140 پرونده مربوط به سایر استان‌ها می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، صمیمی در نشست خبری معرفی زنجیره اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپای فعال در این حوزه، گفت: از سال 94 تاکنون 365 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و مبلغ 178 میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام برای آنها درنظر گرفته شده است. از این بین 195 پرونده نیز به بانک عامل معرفی شده‌اند و مبلغ 105 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: محوری‌های اعطلای تسهیلات به این کسب و کارها مشخص شده است که به نوعی جهت‌گیری وزارت ارتباطات است. این محورهای شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوا و امنیت می‌شود.

دبیر کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با اشاره به آغاز بازنگری در محورهای اعطای تسهیلات از ابتدای سال جاری، گفت: برنامه جدید شامل 6 محور خواهد بود که مشمول حمایت از توسعه نرم افزار خدمات کاربردی و تامین محصولات تکمیلی در زمینه داده‌های عظیم، حمایت از توسعه خدمات و زیرساخت های رایانش ابری، حمایت از اینترنت اشیا، حمایت از محصولات راهبردی و زیرساختی آزمایشگاهی و توسعه محتوا و ارائه خدمات و امنیت در دو حوزه خدمات و محصولات می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه ایجاد کارگروه وجوه اداره شده برای تمام استان‌ها پیش‌بینی شده است. شکل‌گیری این کارگروه باعث تسریع در رسیدگی به کارها در استان‌ها خواهد شد.

برای بهبود و گسترش کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و تولید نرم افزار و فراهم شدن زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه ICT، وجوهی از محل منابع داخلی شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات به عنوتن وجوه اداره شده اختصاص داده شده است.

وزارت ارتباطات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و به منظور حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به توسعه اشتغال آفرین و صادرات کالا و خدمات بخش‌های خصوصی و تعاونی غیردولتی از محل این منابع، به شرکت‌های که واجد شرایط باشند، تسهیلاتی را اعطا می‌کنند.

    نظرات