صادرات 73 محصول دانش‌ بنیان در حوزه سلامت

صادرات 73 محصول دانش‌ بنیان در حوزه سلامت

رضا ملک زاده (معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت) با اشاره به فعالیت 1200 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت، بیان کرد: در حال حاضر ۷۳ محصول دارویی دانش بنیان به دیگر کشورها صادر می‌شوند.

به گزارش اکوسیستم، ملک زاده در حاشیه گردهمایی مدیران فناوری و روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: 3500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 1200 شرکت در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند. به علاوه 458 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در ۶۰ مرکز رشد مستقر هستند.

وی در خصوص حضور هزار قلم داروی تولیده شده در شرکت‌های دانش بنیان در بازار کشور طی سال‌های اخیر، گفت: قریب به ۴ هزار محصول داریم که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده‌اند و از این تعداد، ۷۳ محصول به دیگر کشورها صادر می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان تجربه جدیدی برای ایران است، افزود: بعضی از شرکت های نوپا با مشکلاتی مانند بوروکراسی اداری و تامین بودجه برای رسیدن به یک فناوری قابل اعتماد مواجه هستند. سعی داریم این مشکلات را رفع کنیم.

وی با خاطر نشان کردن این موضوع که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند، اظهار داشت: امیدواریم که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند نیاز کشور به دارو و تجهیزات پزشکی را تامین کنند و همچنین زمینه برای اشتغال در این شرکت‌ها و صادرات تولیدات آنها نیز مهیا شود.

ملک زاده با اشاره به این موضوع که برای بازاریابی محصول تولید شده تخصص احتیاج است، گفت: طرح ارائه شده برای تولید یک محصول به بررسی و دانش نیاز دارد، از اینرو باید به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجاری‌سازی کمک شود تا بتوانند دانش و تجربه خود را ارتقاء دهند.

    نظرات