8 عادت منفی که اعتبار برند شخصی شما را از بین می‌برد

8 عادت منفی که اعتبار برند شخصی شما را از بین می‌برد

شاید اطلاع نداشته باشید که بعضی از رفتارهای بد اجتماعی، بدون اینکه بخواهید بر اعتبار و وجهه برند شخصی شما تاثیر منفی می‌گذارند.

اکوسیستم - افراد مشهور بسیاری از جمله آماندا بینز و چارلی شین به دلیل رفتارهای نادرست اعتبار برند شخصی خود را از بین برده‌اند. آنان با رفتارهایی از قبیل رانندگی در حالت غیرعادی، توییت‌های نامناسب و به راه انداختن بحث‌های جنجالی و ... باعث شده‌اند که افکار عمومی نسبت به آنان منفی شود و اعتبار برند‌شان از بین برود.

چه بنیانگذار یک شرکت باشید، چه بخواهید گام مهمی در شغل خود بردارید، باید به چند موضوع در مورد برند شخصی خود توجه کنید تا به این ترتیب برند شخصی در نمایش نقاط قوت، دستیابی به اعتبار و برنده شدن در رقابت‌ها بتواند به شما کمک کند.

حتی اگر جنایت بزرگی را مرتکب نشده باشید یا توییت نژادپرستانه‌ای را منتشر نکرده باشید نیز ممکن است با انجام اقداماتی باعث آسیب به برند شخصی خود شوید. حقیقت این است که کارآفرینان جوان بسیاری بدون اینکه بخواهند به برند شخصی خود صدمه می‌زنند. بنابراین باید با راهکارهایی که در ادامه ذکر می‌شود، اجازه ندهید این عادت‌ها باعث عدم موفقیت شما شوند.

هدف مشخص و واضحی ندارید

به چه علتی قصد دارید برند شخصی خود را بسازید؟ پس از آنکه اهداف خود را تعریف کردید، این سؤال را از خود بپرسید. اغلب افرادی برای ساخت برند شخصی هدف معینی ندارد و تنها می‌خواهند فردی تاثیرگذار یا در اصطلاح شبکه‌های اجتماعی یک اینفلوئنسر باشند. اکثر اوقات این هدف باعث می‌شود که افراد در موقعیتی آشفته قرار بگیرند. در این شرایط افراد برای تمام مخاطبان کار می‌کنند و هر اقدامی را برای جلب رضایت انها انجام می‌دهند.

هفت عادت منفی که اعتبار برند شخصی شما را از بین می‌برد

بنابراین برای مشخص کردن هدف وقت بگذارید و تعیین کنید که په می‌خواهید، آیا قصد دارید دانش خود را بر اساس تجربیات به اشتراک بگذارید به نحوی که دیگران شما را یک کارشناس به حساب آورند؟ آیا می‌‌خواهید ارزش‌ها و توانایی‌های خود را به کارفرما اثبات نمایید؟ آیا تلاش دارید که محبوبیت استارتاپ خود را افزایش دهید؟ پاسخ این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند که مسیر خود را مشخص و حفظ کنید.

به طور بی‌پروا برند شخصی خود را تبلیغ می‌کنید

قسمت قابل توجهی از ساخت برند شخصی به  تبلیغ و تعریف از خود مربوط می‌شود؛ اما در صورتی که در این کار زیاده‌روی کنید و به طور مستمر به تبلیغ خود بپردازید، خیلی سخت می‌توانید مورد توجه مخاطبان قرار بگیرید. افراط در خود تبلیغی باعث می‌شود صدای شما در انبوهی از تبلیغات گم شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند که تنها از 10 درصد پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ استفاده کنید و مابقی زمان خود را برای ارسال مطالب جذاب و مفید اختصاص دهید، در عین حال دیدگاه‌های خود را هم به اشتراک بگذارید.

همرنگ جماعت می‌شوید

تاکید کردن بر آموزش و تجربه‌ کاری گذشته، اقدام بدی نیست و اغلب برای به دست آوردن اعتبار لازم است؛ اما به یاد داشته باشید که اگر راجع به موضوعی بحث و گفت‌وگوهای زیادی انجام شده باشد، این کار شما را متمایز نخواهد کرد. برای مثال فناوری بلاک چین را در نظر بگیرید، آیا به این فناوری علاقه‌مند هستید؟ این خیلی خوب است، اما افراد زیادی هستند که به اندازه شما در این زمینه بلندپرواز و شایسته باشند.

به کانال‌های سنتی توجه ندارید

در حال حاضر اکثر اینفلوئنسرها با وبلاگ‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دنبال‌کننده‌های بسیاری را جذب کنند. شاید فرض کنید شما که فعالیت‌های مشابهی با آنان دارید، باید راه آنها را دنبال کنید؛ اما هنوز هم ارتباطات حضوری و قدیمی باارزش هستند و در صورتی که این ارتباطات را نادیده بگیرید، فرصت‌های ارزشمندی در راه ساختن برند شخصی خود را از دست خواهید داد.

توجه نداشتن به ارتباطات حضوری می‌تواند به برند شخصی آسیب برساند. رویدادهای شبکه‌ای و کنفرانس‌ها یک شیوه حائز اهمیت برای به وجود آوردن مشارکت‌های جدید هستند و به شما در راه رسیدن به اهداف‌تان کمک می‌کنند. چنانچه روابط شما کاملا آنلاین باشد، اثرگذاری لازم را نخواهید داشت.

خود را از کسب وکارتان جدا نمی‌کنید

بنیانگذاران کسب و کارها، اغلب بیشترین تمرکز خود را بر تاثیرگذاری برند استارتاپ یا شرکت خود می‌گذارند و نمی‌توانند برند شخصی خود را از کسب و کار تفکیک کنند. شما و شرکت‌تان یک موجودیت یکسان نیستید و نباید برندینگ استارتاپ را بابرندسازی شخصی اشتباه بگیرید. از سویی دیگر نباید شرکت را رها کنید، زیرا باعث می‌شود تلاش‌های شما برای برندسازی به مرحله بعد نرسد.

بنی لارسی (بنیانگذاری شرکت Store Kit) در اینباره گفته است: اگر دائما بازاریابی کسب و کار باشید، ساخت برند شخصی بسیار دشوار می‌شود. بارگذاری مطلب در وب‌سایت شرکت یا کار کردن بر پروفایل‌های شبکه‌‌های اجتماعی آن می‌تواند برای رونق و شناخته شدن کسب‌وکار شما خوب باشد، اما اگر در مورد ساخت برند شخصی خود مصمم هستید، باید اقداماتی را انجام دهید که کسب وکارتان را از برند شخصی تفکیک کند. تنها ابزاری که برای شروع نیاز دارید، یک وب‌سایت ساده با یک صفحه‌ درباره ما و یک وبلاگ است.

بیش از اندازه بدقولی می‌کنید

بسیاری از شرکت‌ها در دام بدقولی گرفتار می‌شوند. در صورتی که مراقب نباشید، این مشکل می‌تواند گریبان‌‌گیر برند شخصی شما نیز بشود. شاید شما به دنبال کنندگان خود قول یک محصول جدید را ندهید، ولی با افزایش یافتن اثرکذاری آنلاین، انتظارات از شما نیز افزایش خواهد یافت.

فرض کنید به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهید که هر هفته یک مطلب جدید منتشر خواهید کرد، اما در صورتی که یک الی دو هفته نتوانید سر قول خود بمانید، اعتماد آنها از بین می‌رود. درنتیجه، دنبال‌کنندگان و تاثیرگذاری خود را ازدست می‌دهید و برند شخصی‌تان به خطر خواهد افتاد.

با عادت‌های ضعیف شبکه‌‌ اجتماعی درگیر می‌شوید

در حال حاضر شبکه‌‌های اجتماعی به بخش اصلی در ساخت برند شخصی تبدیل شده‌اند. علت عمده این موضوع نیز تلاش برای تبدیل شدن به رهبرهای اندیشه در حوزه تخصصی مورد نظر است، اما به راحتی ممکن است تحت تاثیر بحث‌های جنجالی قرار بگیرید. بنابراین سعی کنید همواره از موضوعات سطحی دور بمانید.

هفت عادت منفی که اعتبار برند شخصی شما را از بین می‌برد

مل کارسون (مشاور برندسازی شخصی) در این رابطه می‌گوید: بررسی کنید که چه عاملی حس بهتری به شما می‌دهد و پیامدهای طولانی مدت برای برند شخصی خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال در صورتی که در مدت پنج سال هدف ورود به یک مشارکت اقتصادی را دارید و شخصی از همین هفته به تبلیغ پست‌های توییتری شما بپردازد چه پیامدهای منفی برای برند شما خواهد داشت؟ اگر در یک بازه‌ی ۱۰ ساله به دنبال اداره‌ شرکت خود هستید، آیا فعالیت اجتماعی برای شما اهمیت خواهد داشت؟

عملکرد ناپیوسته‌ای دارید

هنگامی که به فکر توسعه استراتژی بازاریابی کسب و کار هستید، پیوستگی و تداوم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این موضوع در مورد برند شخصی نیز صدق می‌کند. در صورتی که به طور پیوسته و مستمر کار نکنید، هویت خود را از دست می‌دهید و از آن بدتر اعتماد دیگران را نیز سلب می‌کنید.

اگر قصد ساختن یک برند شخصی را دارید، باید بر حفظ هویت خود در کلام، رفتار و طرح‌های منحصر به فرد ارزش، تمرکز کنید. به این ترتیب تخصص‌ و شایستگی شما اثبات خواهد شد و اعتماد دیگران را نیز به سوی خود جلب خواهید کرد.

زمانی که قادر به تشخصی عادت‌های بد باشید و در جهت تصحیح آنها گام بردارید، می‌توانید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید که در دستیابی به اهداف شخصی و تخصصی به شما کمک کند. در این صورت به روابط قوی با مشتریان و همکاران خود دست پیدا می‌کنید که موفقیت شما را در سال‌های پیش رو تضمین خواهد کرد.

    نظرات