تیپاکس؛ اپراتور اول صنعت لجستیک ایران

تیپاکس؛ اپراتور اول صنعت لجستیک ایران

در روز سوم نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم با مدیر عامل شرکت تیپاکس، از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ایران گفت و گویی داشتیم.

به گزارش اکوسیستم، شركت تيپاكس در زمره يكي از دستگاه‌هاي اجرایی در امور خدمات حمل و نقل در ايران بوده است كه با الهام از اين سابقه تاريخي و كهن ايران باستان و با بهره از عقبه درخشان قرني، متفاوت‌تر از رقبا به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

امروزه با گذشت چندين هزار سال از شكل‌گيري فن انتقال و جابجايي كالا در ايران، نحوه ارائه خدمات حمل و نقل با استفاده از فناوري‌ها و تكنولوژي‌های نوين و همچنين برخورداري از تجارب ارزشمند در اين حوزه، راهگشاي بكارگيري اندوخته‌اي موثر و دانش ارزنده در اين رهگذر گرديده است. بي ترديد يكي از گزينه‌هاي موثري كه موجب تمايز خدمات شركت تيپاكس نسبت به ساير رقبا مي گردد سرعت و نوع سرويس آن است.

  tipax 1

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس در پرسش و پاسخی که با خبرنگار ما داشت، شرکت تیپاکس را قدیمی‌ترین شرکت حمل در مقایسه با کسب و کارهای مشابه دانست و گفت: "شرکت تیپاکس 58 سال پیش شروع به کار کرده است و بنیان‌گذار خدمات حمل در کشور است. از تاریخ شروع به کار تیپاکس می‌‌توان نتیجه گرفت که نه تنها در ایران، بلکه نسبت به خیل عظیمی از شرکت‌های بین‌المللی فعال در این حوزه هم کار خود را زودتر آغاز کرد‌ه است. در حال حاضر تیپاکس 250 شعبه در سطح کشور دارد و به تعداد 3000 نفر نیروی فعال رسیده است."

استانداردهای جهانی، حق مردم ایران است

فاخر درمورد تغییرات سازنده یک سال گذشته تیپاکس اظهار داشت: "تیپاکس به عنوان یک شرکت کاملا ایرانی در سال گذشته دست به تغییراتی زده است. این تغییرات موجب رشد و نوآوری شده است که در قیاس با شرکت‌های رقیب قدمی رو به جلو بوده است. از نظر ما، مردم ایران کیفیت پستی لازم که به عنوان یک مشتری حق خودشان باید بدانند را دریافت نمی‌کنند؛ لذا در این راستا مزایده‌ای برگزار شد که اکوسیستم حمل و نقل ما برنده اولین اپراتور پستی کشور شد. پس از آن به کمک کشور آلمان، مرکز تبدیل مبادلات اطلاعاتی تجهیز کردیم که تمام خودکار است و حتی در تمام خاورمیانه نمونه مشابهی ندراد."

وی ادامه داد: "تمام سعی و تلاش ما این است که به عنوان اولین اپراتور پستی کشور با بستر تکنولوژی و فناوری، بهترین خدمات ممکن را به مشتری‌های خرد و فروشگاه‌های اینترنتی ارائه دهیم. تیپاکس در حال حاضر علاوه بر 3000 نیرو فعال، 4000 نیرو در اکوسیستم لجستیک خود دارد و درصدد این است که این تعداد را به 10000 نیرو برساند."

مدیر عامل تیپاکس از ورود شرکت‌های رقیب استقبال کرده و افزود: "ما بسیار خرسندیم که جوانان به این صنعت وارد می‌شوند و تیپاکس به عنوان اولین اپراتور این حوزه، وظیفه دارد که از طریق رگولاتوری، سامانی به سیستم پستی بدهد. ما در کنار یکدیگر اکوسیستمی ایجاد می‌کنیم که روز به روز رشد بیشتری داشته باشد و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم. ظرفیت و هدف ما دسترسی و گسترش کسب و آخر خود فراتر از مرزهای ایران است؛ بنابر این از دولت درخواست کمک داریم و تمام استارتاپ‌های حوزه لجستیک در حوزه خدمات شهری را دعوت به همکاری می‌کنیم."

رقیب یا همکار؟

مهرداد فاخر در جواب سوال خبرنگار اکوسیستم در مورد رقابت با شرکت‌های تازه تاسیس توضیح داد: "از دید تیپاکس به دلیل اینکه هیچکدام از استارتاپ‌های نوپا کار بین شهری انجام نمی‌دهند، وجود استارتاپ‌ها، لازم و مکمل عملکرد ما است. ولی اگر از دیدگاه اپراتور اول به قضیه نگاه کنیم، تیپاکس قرار نیست با دیگر استارتاپ‌ها رقابتی داشته باشد و با چینش کنار یکدیگر، در یک حوزه و چرخه در کنار هم کار می‌کنیم. این صنعت فضای اشتغال گسترده‌ای دارد و باتوجه به تعداد زیاد افرادی که غیرحرفه‌ای مشغول به کارند، هر شخصی با دانش کافی می‌تواند در بخشی از صنعت خدمات حمل و نقل درآمدزایی کند."

رشد تیپاکس، رشد صنعت امور خدمات حمل و نقل

فاخر در ادامه افزود: "جلوگیری از فعالیت‌های بدون سازمان‌دهی کوچک و بزرگ که با هر کیفیت و هر قیمتی به ارائه خدمات می‌پردازند، اتفاق خوبی بود که سال گذشته توسط سازمان تنظیم مقررات رخ داد. تیپاکس به عنوان برنده مزایده، وظیفه سازمان‌دهی را به عهده گرفت و باید بتوانیم که کیفیت خود را در حد شایستگی‌های مردم ایران بالا ببریم. در روزگاری که نصف عمر خود را در ترافیک هدر می‌دهیم و زندگی شهری شلوغ و طاقت‌فرسا با هزینه‌هایی مانند بنزین و استهلاک و... در هم آمیخته شده است، کسب و کارهای امور خدمات حمل و نقلی، جای رشد روز افزون دارند."

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس در پایان گفت: "چه سازمان‌های دولتی، چه افراد آکادمیک، جوانان و حتی همکاران ما در این راه، توانایی کمک کردن به ما را دارد. کشور ما در زمینه پست بسیار عقب افتاده است و نسبت به کشورهایی که سال‌ها بعد از ایران قدم در این عرصه گذاشته‌اند، عملکرد ضعیف‌تری دارد. صنعت پست اولین بار در زمان هخامنشیان به کار گرفته شد و ما به عنوان پیشینه‌دارترین کشور، باید همت بیشتری برای پیشرفت خود در این صنعت بکنیم.»

    نظرات