مدرسه فشن اینورس افتتاح شد

مدرسه فشن اینورس افتتاح شد

در راستای اهداف ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در دهمین سالگرد فعالیت مدرسه اینورس رسما در تهران افتتاح شد.

به گزارش اکوسیستم، این مرکز آموزشی با هدف تغییر در اکوسیستم آموزش حرفه‌ای و با تمرکز بر تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی تخصصی و به وجود آوردن یک جریان جدید راه‌اندازی شد.

مدرسه فشن اینورس تنها در حوزه آموزش فعالیت ندارد و آموزش تنها بخش کوچکی از آن فعالیت‌های آن را شکل می‌دهد. فضای این مجموع به بخش‌های آموزش، تولید و گالری جهت فروش آثار اختصاص خواهد یافت. ایجاد مجموعه برندهایی در زمینه طراحی و تولید پوشاک، زیورآلات، اکسسوری و کفش و ارائه محصولات با بالاترین کیفیت ممکن به بازار از اصلی‌ترین اهداف تاسیس فشن اینورس است.

آموزش‌ها در INVERSE Fashion School به دو صورت انجام می‌شوند. حالت اول شامل دوره‌های مستقلی است که حدودا 2 الی 4 ماه زمان نیاز دارد و حالت دوم، برگزاری رشته‌های آموزشی است که معمولا یک سال به طول می‌انجامد و 12 عنوان درسی در آن گنجانده شده است.  افراد صرفا با مصاحبه قبلی در این رشته‌ها پذیرفته خواهند شد. شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی در نهایت با همراهی مجموعه و گذراندن آموزش‌هایی در زمینه برندینگ، شروع به تولید می‌کنند.

این مجموعه به واحد آموزش، واحد تولید و واحد فروش محصول مجهز شده است، همچنین کارگاه‌های چاپ دستی، چاپ دیجیتال، الگو، خیاطی، نرم‌افزارهای مرتبط و گالری این مجموعه از 6 مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. تا پایان پاییز 97، فشن اینورس لااقل 30 عنوان تخصصی را پوشش خواهد داد.

این مجموعه قصد دارد تا به عنوان پل ارتباطی میان طراحان پارچه، طراحان لباس و خیاط‌ها ایفای نقش کند. این مباحث به اشتباه در دانشگاه‌ها جدا از یکدیگر تدریس می‌شوند، همین امر باعث شده است سه صنف طراحی پارچه، طراحی لباس و خیاطی از کار یکدیگر اطلاعات فنی مورد نیاز را نداشته باشند و در نتیجه نتوانند محصولاتی را در رده محصولات با کیفیت و استاندارد روز دنیا تولید کنند. از سوی دیگر اغلب طراحان مد و لباس، در زمینه برندینگ، پرسنال برندینگ و بازاریابی اطلاعاتی ندارند، از اینرو بسیاری از محصولاتی که تولید می‌کنند، صرفا به صورت مقطعی به فروش می‌رسد و نمی‌توانند برندهایی پایدار و ماندگار با مشتریان وفادار ایجاد کنند.

نکته درخور توجه و متمایز در این مدرسه، معیارهای مهم و استانداردهای بالایی است که برای انتخاب مدرسین و روش تدریس آنان در نظر گرفته می‌شود. مدرسین INVERSE Fashion School علاوه بر تسلط کامل به مباحث مورد نظر، باید از تجربه کاری حرفه‌ای با استانداردهای اینورس نیز برخوردار باشند.

علاقه‌مندان از هفته‌های آینده می‌توانند به منظور بهره‌مندی از مشاوره حضوری رایگان و آشنایی با روش تدریس مدرسین در جلسات معارفه که برای هر کلاس به طور مستقل برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

مدرسه اینورس به منظور محقق شدن اهداف ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی فعالیت دارد و تاکنون قدم‌های بزرگی در راستای تولیدات ملی و کارآفرینی در زمینه‌های مختلف هنر برداشته است. تاسیس این مدرسه به عنوان اولین مجموعه آموزش حرفه‌ای فشن در ایران می‌تواند نقطه‌ای مهم و تغییردهنده در این راستا باشد.

    نظرات