جمع آوری اعانه برای تامین منابع مالی استارتاپ ها

صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر اقتصاد و دارایی و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که براساس آن مدلی قانونی برای تامین منابع مالی استارتاپ‌ها با استفاده از سرمایه‌های خرد موجود در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، این تفاهم‌نامه‌ که از امروز در کشورمان رسمیت یافته است، به جذب سرمایه خرد مردمی که نمی‌دانند با سرمایه‌های خود چه کاری را انجام دهند، کمک می‌کند.

همچنین مانعی برای ورود خارجی‌ها به این چرخه وجود ندارد و با خرید برگه یا گواهی شراکت قادر به سرمایه گذاری در پروژه‌های داخلی خواهند بود.

طبق دستورالعمل این تفاهنامه، کارگزاری‌ها، صندوق‌های مالی و دیگر نهادها قادر خواهند بود نمایندگی رسمی دریافت نمایند و بطور قانونی در زمینه کسب و کارهای نوپا به تامین سرمایه بپردازند.

در نشست امرزو، شاپور محمدی (رئیس سازمان بورس) از سقف تامین مالی این پروژه تا ۵ میلیارد تومان توسط عامل‌های مجاز خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در اینباره گفت: این روش جدید از مدل‌های جهانی الگوبرداری شده است و در واقع همان روش جمع آوری کردن اعانه یا نذر اجتماعی می‌باشد.

جهرمی در ادامه اشاره کرد که در این خصوص برنامه‌ای برای مذاکره با کمیته امداد نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد محدودیت‌های اخیر اینترنت و اعتماد سرمایه گذار به سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: این اتفاقات موقتی است و به شرایط عادی باز می‌گردیم. بازار رفتار بلند مدت ما را در نظر می‌گیرد، هرچند متاثر از رفتار کوتاه مدت‌مان است.

رئیس سازمان بورس اعلام کرد که لیست عامل‌های مجاز در طرح تامین مالی جمعی در سایت فرابورس قرار داده می‌شود.

    نظرات