سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ در حوزه زمینه هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ در حوزه زمینه هوش مصنوعی

سامسونگ الکترونیکس به تازگی از سرمایه‌گذاری 22 میلیارد دلاری در حوزه‌های هوش مصنوعی، شبکه ارتباطی 5G و قطعات الکترونیکی برای خودروهای هوشمند خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، البته این مبلغ برای کمپانی بزرگی همچون سامسونگ تعجب آور نیست و این شرکت کره‌ای با این اقدام قصد دارد تا در زمینه‌های شبکه‌های 5G و هوش مصنوعی فعالیت خود را افزایش دهد.

گروه اقتصادی سامسونگ اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تحقیقات خود را در زمینه هوش مصنوعی توسعه دهد و تعداد محققان و متخصصین این حوزه را در مراکز جهانی خود به 1000 نفر افزایش دهد. گزارشاتی که در این رابطه منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که سامسونگ این سرمایه‌گذاری را تا سال ۲۰۲۰ میلادی انجام خواهد داد.

البته بخشی از این سرمایه‌گذاری مربوط به ورود سامسونگ به صنعت داروسازی و شیمیایی است. هدف این کمپانی از سرمایه‌گذاری مذکور، کاهش وابستگی‌های تجاری به درآمد حاصل از بخش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه و گسترش منابع مالی این شرکت است.

انتظار می‌رود که با 22 میلیار سرمایه‌گذاری، سامسونگ بتواند تا سال 2020 میلادی 40 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند. سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تجاری در کره‌‌جنوبی، حدود ۶۲ زیرمجموعه دارد و فعالیت خود را از حوزه‌های داروسازی و شیمیایی تا تجهیزات نظامی گسترش داده است.

جالب است بدانید که سامسونگ مبلغ 161 میلیارد دلار در طی سه سال آینده به منظور گسترش خدمات و کسب و کارهای خود هزینه خواهد کرد.

    نظرات