اپل کار، اقدام بعدی اپل برای 2 تریلیون دلاری شدن

اپل کار، اقدام بعدی اپل برای 2 تریلیون دلاری شدن

مینگ‌چی کو (تحلیلگر ارشد اپل) پیش بینی کرد که اپل کار (Apple Car) بین سال‌های 2023 تا 2025 رونمایی خواهد شد و ارزش این کمپانی را به 2 تریلیون دلار خواهد رساند.

به گزارش اکوسیستم، پس از آنکه ارزش هر سهم اپل به 207/05 دلار رسید، این کمپانی آمریکایی به شرکتی یک تریلیون دلاری بدل شد. اکنون مینگ‌چی‌ کو اعتقاد دارد که سرویس‌های آرم، ویژگی‌های واقعیت افزوده و پروژه Apple Car می‌توانند اپل را به شرکتی دو تریلیون دلاری تبدیل کنند.

با وجودی که وی اعلام کرد اپل کار، بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهد شد، اما توضیحی در مورد این پروژه ارائه نکرد و مشخص نیست که این اعداد و ارقام بر چه اساسی شکل گرفته‌اند. از آنجا که اپل همیشه در تلاش بوده است که فناوری‌های نوینی را به بازار عرضه دهد، بی‌تردید برای ورود به بازار خودرو نیز از آخرین فناوری‌های نوین استفاده خواهد کرد. حتی ممکن است با ارائه این محصول، شاهد تحول بزرگی در بازار خودرو باشیم.

اپل کار، اقدام بعدی اپل برای 2 تریلیون دلاری شدن

مینگ‌چی کو گفته بود، اپل از فناوری‌های پیش‌رو مانند واقعیت افزوده برای طراحی خودروی‌های خود استفاده می‌کند؛ از اینرو انتظار می‌رود که اپل کار به محصولی متفاوت نسبت به تمامی خودروهای معرفی شده بازار تبدیل خواهد شد. همچنین شاهد رشد چشمگیری نیز در سرویس‌های اپل خواهیم بود، این کمپانی می‌تواند حوزه‌های سخت‌افزار، نرم افزار و سرویس‌های خود را به صورت یکپارچه در اختیار کاربران قرار دهد و به این ترتیب از رقبای خود پیشی بگیرد.

پروژه اپل کار در سال 2014 میلادی آغاز شد، اما جزئیات و مراحل این پروژه کاملا محرمانه بوده و اطلاعات چندانی در مورد آن منتشر‌ نشده است. اپل به منظور پیشبرد اهداف خود در حوزه خودروسازی، با کمپانی‌هایی نظیر BMW، مرسدس بنز، نیسان، مک‌لارن، مگنا استایر و BYD چین وارد مذاکره شد، اما هیچکدام از آنها به نتیجه نرسید. در نهایت گفته شد که اپل درصدد راه‌اندازی کارخانه‌ی خوردوسازی در امریکا است. البته سرمایه‌گذاری اپل در بخش خودروسازی، هزینه‌های بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت، این پروژه نیاز به بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی و متخصصین نرم‌افزار و سخت افزار متمرکز بر پروژه نیاز دارد.

اپل کار، اقدام بعدی اپل برای 2 تریلیون دلاری شدن

اختلاف نظرهایی که میان استیو زادسکی (مدیر پروژه‌ تایتان) و مدیران ارشد اپل به وجود آمد، باعث شد مدیر پروژه خودروی الکتریکی تایتان، همکاری خود را با این شرکت ادامه ندهد. زادسکی، در سال ۲۰۱۶ میلادی اپل را ترک کرد و باب منسفیلد، مدیریت پروژه را به عهده گرفت. با بازگشت مدیر پیشین اپل به پروژه تایتان، اعضای تیم تمرکز بیشتری بر حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از خود نشان دادند و تعدادی از کارمندان پروژه نیز تعدیل شدند. ظاهرا در حال حاضر، تعدادی از اعضای قدیمی تیم تایتان در کار خود مشغول فعالیت هستند، همچنین ظاهرا یکی از اعضای برجسته‌ی تیم به‌نام داگ فیلد، بعد از ترک اپل و همکاری با تسلا، مجددا همکاری جدیدی را با کوپرتینونشین‌ها آغاز کرده است.

کسب و‌کار اپل به شدت به سرویس‌های این کمپانی وابسته است و خدماتی از جمله آی‌کلاد، اپل موزیک، و اپل استور و AppleCare توانسته‌اند به جایگاه مطلوبی در بین کاربران دست پیدا کنند. در سه ماهه اخير، درآمد اپل به ۹/۵ میلیارد دلار رسید، این مبلغ در سه ماه قبل از آن رقمی در حدود ۹/۱۹ میلیارد دلار بوده است. مینگ‌چی کو باور دارد که، فناوری‌های جدید در حوزه‌ واقعیت افزوده، درامد اپل را افزایش خواهند داد.

کوپرتینونشین‌ها، با معرفی محصولاتی مبتنی بر واقعیت ‌افزوده از جمله عینک‌های واقعیت افزوده می‌توانند تا سال ۲۰۲۰ میلادی درآمد چشمگیری را به دست آورند. پیش‌تر زمان معرفی این محصول سال 2021 میلادی اعلام شده بود. مینگ‌چی کو معتقد است که حوزه‌ واقعی ‌افزوده، یکی از حوزه‌های روبه رشد این کمپانی است که می‌تواند سود زیادی را برای اپل به ارمغان بیاورد.

    نظرات