برگزاری رویداد سیداستارز2018 در دانشگاه شهید بهشتی

برگزاری رویداد سیداستارز2018 در دانشگاه شهید بهشتی

سیداستارز جهانی(seedstars world) رویدادی است که با هدف سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها تا کنون در بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار شده است.

به گزارش اکوسیستم، مجموعه سید استارز  با برگزاری رویداد جهانی سیداستارز (Seedstars World) در بازارهای نوظهور، از استارتاپ‌های برتر هر کشور دعوت می‌کند تا باشرکت در رویداد مقدماتی سیداستارز که در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود، شرکت نمایند و پس از آن تیم‌های برتر در مرحله دوم به رویداد منطقه‌ای و پس از آن به رویداد جهانی در کشور سوییس راه پیدا می‌کنند و برای کسب جایزه ۵۰۰ هزار دلاری به رقابت می‌پردازند.

اولین رویداد در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۷ در اصفهان برگزار خواهد شد و از میان کلیه استارتاپ‌های متقاضی، ۱۰ تیم به انتخاب تیم داوران سیداستارز برای ارائه دعوت خواهند شد. در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۷ نیز استارتاپ‌های شیرازی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در نهایت و ۲۰ مهرماه نیز رویداد سیداستارز تهران برگزار خواهد شد و ۸ استارتاپ منتخب به همراه برنده رویداد شیراز و اصفهان (مجموعا ۱۰ استارتاپ) در مقابل بیش از ۷۰۰ نفر و در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی به رقابت خواهند پرداخت.

برنده رویداد سیداستارز ایران با هزینه سیداستارز به رویداد جهانی در سوئیس اعزام خواهند شد.

هدف سیداستارز چیست؟

سیداستارز به دنبال استارتاپ‌هایی است که مشکلات منطقه‌ای خود را حل کنند یا بتوانند محصول سودده را برای بازار جهانی عرضه کنند. سیداستارز استارت‌آپ‌های پیشرو و با سرعت رشد بالا را با هدف حمایت از کسب‌وکار‌ها و قدرت بخشیدن به آنها، شناسایی می‌کند.

این مجموعه در راستای ماموریت خود برای پیدا کردن کارآفرینان برتر بازارهای نوظهور امسال در بیش از ۷۰ کشور دنیا این رویداد را برگزار می‌کند تا بهترین استارتاپ‌هایی را شناسایی و به آنها فرصت ارتباط با سرمایه‌گذاران و مربیانی از سراسر جهان می‌دهد.

چه استارتاپ‌هایی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند؟

استارتاپ‌هایی که در این رویداد ثبت نام می‌کنند باید کمتر از ۲ سال از آغاز فعالیت‌شان گذشته باشد و به ام‌وی‌پی(MVP) رسیده باشند. این رویداد با استفاده از شبکه قوی از شرکای بین‌المللی مانند بی‌بی‌وی‌ای(BBVA)، مرک(Merck)، انل(Enel)، تی‌آر‌ای‌سی‌سی(TRECC)، استانداردبانک (StandardBank) و دلویت (Deloitte) به دنبال رشد، تقویت، حمایت و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌هایی است که مسائل منطقه‌ای را حل می‌کنند و محصول خدمت‌شان را توسعه دهند. همچنین برای داوران این رویدادمقیاس‌پذیری منطقه ای– جهانی بسیار مهم است.

سیداستارز در ایران

سیداستارز تهران امسال به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و به همت شتابدهنده فارابی برگزار خواهد شد. این رویداد برای اولین بار امسال علاوه بر تهران (دانشگاه شهیدبهشتی) در شیراز با کمک شتابدهنده کوانتوم و در اصفهان با حمایت فضای کاری اشتراکی آبی سفید برگزار خواهد شد.

روند ثبت برگزاری این رویداد به این صورت است که استارتاپ‌ها ابتدا در سایت سیدارستارزدر رویداد یکی از سه شهر تهران، اصفهان و شیراز ثبت نام می‌کنند. پس از تایید اولیه کدی برای آنها ارسال خواهد شد که با آن کد می‌توانند در سایت سیداستارز جهانیثبت نام کنند. همچنین کد تخفیف ۳۵ درصدی Ecosystem برای همراهان اکوسیستم اختصاص داده شده است.

    نظرات