حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از استارت‌آپ‌ها

حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از استارت‌آپ‌ها

اتاق تهران به مانند سال‌های گذشته، یک هئیت برای شرکت در نمایشگاه جیتکس 2018 کشور دوبی، اعزام می‌کند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از نوپانا، معاون کسب‌وکار اتاق تهران با تاکید بر برنامه‌های اتاق تهران در راستای حمایت از کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان، اعلام کرد که اتاق تهران در همین خصوص، مطابق سال گذشته یک هیات متشکل از ۱۸ استارت‌آپ را برای حضور در نمایشگاه جیتکس دوبی (GITEX) اعزام می‌کند.

هومن حاجی‌پور گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با توجه به تعاملات بین‎المللی و نقش موثر خود در توسعه کسب‎وکارهای ایرانی در بازارهای جهانی، قصد دارد در راستای حمایت و توانمندسازی کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها، با تخصیص غرفه از حضور ۱۸ استارتاپ ایرانی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ در دوبی حمایت کند.

او توضیح داد که نمایشگاه جی تکس با قدمتی بالغ بر ۳۵ سال به گونه ای توسعه یافته که می توان این رویداد را در لیست مؤثرترین رویدادهای فناوری دنیا جای داد. طی مدت زمان برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۱۰۰ هزار بازدیدکننده و ۴ هزار غرفه دار در نمایشگاه حضور یافتند.

حاجی‌پور افزود: پس از ارائه طرح‌ها و انتخاب هیات داوران، برابر برنامه از پیش تعیین شده، ۱۸ استارت‌آپ برای اعزام به این رویداد مهم در حوزه فناوری انتخاب شده‌ و ۷ استارت‌آپ نیز در فهرست ذخیره قرار خواهند گرفت.

معاون کسب‌وکار اتاق تهران ادامه داد: اتاق تهران در راستای ماموریت‌های تعریف شده خود جهت حمایت از کارآفرینان جوان، فضای اختصاص داده شده در این نمایشگاه را به صورت رایگان به آنها اختصاص داده است.

حاجی‌پور هم‌چنین با اشاره به معیارهای گزینش توضیح داد که پس از معرفی طرح‌ها از سوی مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها آنچه مدنظر هیات داوری قرار گرفته است، عبور از مرحله اولیه ایده و رسیدن به مرحله رشد استارت‌آپ‌ها، داشتن جریان مالی و همچنین قابلیت تطابق با بازارهای جهانی است.

او از این اقدام اتاق تهران به عنوان فرصتی مهم و قابل توجه برای استارت‌آپ‌های ایرانی یاد کرد که می‌تواند فضایی مناسب و مستعد برای ارائه توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنان باشد.

نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ از روز ۲۲ تا ۲۶ مهرماه سال جاری در مرکز تجارت جهانی دوبی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

    نظرات