پارک علم و فناوری استان قم مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان شد

پارک علم و فناوری استان قم مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان شد



پارک علم و فناوری استان قم و صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه نشست مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان با رئیس‌هیات عامل این صندوق، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. به‌موجب این تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری استان قم منبعد به‌عنوان مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل ایفای نقش خواهد کرد.

در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، علی وحدت با بیان اینکه باید بستر حمایت از شرکت‌های فناور نوپا را فراهم کنیم، گفت: اگر آمار ۶۵ شرکت دانش‌بنیان فعلی که در قم وجود دارد به سه برابر برسد حمایت‌های ویژه‌‌تری از آن‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه استان قم ظرفیت‌های فناوری خوبی دارد، گفت: بر این اساس با امضای تفاهم نامه‌ای پارک علم و فناوری استان قم را مرکز منطقه‌ای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان معرفی کردیم.

در ادامه رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز با اشاره به فعالیت ۶۵ شرکت دانش‌بنیان در استان قم اظهار داشت: خوشبختانه بسته‌های طراحی شده برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با چشم انداز ترسیم شده نظام همخوانی قابل توجهی دارد.

سید حسین اخوان علوی با اشاره به این‌که توافق‌نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی برکات بسیاری دارد گفت: این توافق‌نامه براساس سیاست صندوق برای ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای کارگزاری و نمایندگی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان و حتی فرا استانی است.

وی با تاکید براینکه ایجاد مرکز منطقه‌ای نیاز به حمایت و همراهی زیست بوم فناوری استان دارد گفت: پارک قم سعی خواهد کرد با همکاری و همراهی صندوق پژوهش و فناوری کریمه و دیگر مراکز علم و فناوری استان این مرکز را فعال و ثمربخش نگه دارد.

اخوان علوی با بیان اینکه در زمینه وقف علم و فناوری رتبه آخر را داریم، گفت: این رتبه برای شهر مذهبی و پر خیر و برکت قم رتبه خوبی نیست و باید با ثبت ۲ وقف علم و فناوری خود را از رتبه آخر نجات دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تصویب بیش از ۲۷میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای استان قم تصریح کرد: این تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری کریمه به شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت می‌شود.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات