شتابدهنده زمین بازی را فراهم می‌کند / همراه اول ستاره‌ی میدان است

شتابدهنده زمین بازی را فراهم می‌کند / همراه اول ستاره‌ی میدان است

با جناب آقای رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی مصاحبه‌ای در غرفه‌ی هاب در الکامپ ۲۰۱۸ انجام دادیم. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه می‌توانید بخوانید:

شتابدهنده زمین بازی را فراهم می‌کند

خیلی از جوان‌ها فکر می‌کنند اگر مدیر خودشان باشند، موفق‌تر خواهند بود. بدین جهت باید به این افراد این فرصت را داد که این اتفاق برای آن‌ها بیفتد. خیلی از این افراد ممکن است شکست بخورند، اما آن‌هایی که موفق شوند برای نسل‌های بعدی تبدیل به الگو خواهند شد.

باید محیط بازی را فراهم کرد. زمین بازی برای افرادی که می‌خواهند مدیر خودشان باشند، شتابدهنده است. شتابدهنده زمین بازی را فراهم می‌کند. یعنی دروازه، توپ و داور را بگذاریم و بگوییم هر کسی تیم خودش را جمع کند و با تیم مقابل بازی کند.

کسب‌وکار بزرگی چون همراه اول، نقش کدخدا را دارد. کدخدا باید برای همه‌ی اقشار قلمروی کدخدایی‌اش بستر رشد، تریبت و بزرگ‌شدن را فراهم کند. همراه اول در چند سال اخیر فعالیت در این حوزه را شروع کرده که یکی از آن‌ها در دانشگاه شهید بهشتی، هاب است. امیدواریم این فعالیت همراه اول که در بعضی دانشگاه‌های دیگر هم شروع کرده رونق پیدا کند و بقیه هم این نوع رفتار را یاد بگیرند.

کسب‌وکارهای بزرگ باید در حوزه‌ی کارآفرینی فعال باشند

کسی که درآمدش از حدی بیشتر شد، بهتر است که بخشی از درآمدش را نذر حوزه‌ی کارآفرینی فارغ‌التحصیلان کند. باید از همراه اول تشکر کنیم که این فعالیت را شروع کرده است.

کسب‌وکارهای بزرگ، فعالیت‌های اجتماعی را باید انجام دهند که یکی از این فعالیت‌ها در حوزه‌ی کارآفرینی است. اگر کارآفرینی همراه اول نزدیک به کسب‌وکار خودش باشد، بخشی از خروجی این شتابدهنده را می‌تواند در خط کسب‌وکاری اصلی خودش وارد کرده و به مشتریان چند ده میلیونی‌اش عرضه کند. با این کار برای نهال‌های کسب‌وکاری کوچک‌تر و جوان‌تر مشتری می‌آورد. که در نتیجه‌ این  یک زیست‌بوم ایجاد می‌شود.  ستاره‌ی این زیست‌بم همراه اول است و اقمارش استارتاپ‌ها و برخی شرکت‌های دیگری هستند که به نحوی در همراه اول قرار گرفته‌اند.

ایجاد این زیست‌بوم و دورهم جمع شدن این اجزا می‌تواند افتخاری برای ستاره‌ی میدان باشد که فقط به فکر خودش نبوده و  یک زیست‌بوم ایجاد کرده است.

شتابدهنده باید نقش پدری را ایفا کند

دوستانی که در این مجموعه می‌شناسم، افراد با سابقه و تجربه‌ای هستند که باعث می‌شوند شتاب شتاب‌دهنده‌ی هاب در دانشگاه شهید بهشتی بیشتر باشد و بتواند در کوتاه مدت راه طولانی‌تری را بپیماید.

البته باید حواسمان باشد در شتابدهنده نقش پدری و نه نقش رقیب را ایفا بکنیم. هر چیزی که بشود برون‌سپاری کنیم و سهم بیشتری به عناصر جوان‌تر بدهیم. این باعث می‌شود که در دراز مدت پایداری، استمرار و استحکام ایجاد بشود. با اعتماد بیشتر، اتکای جوان‌تر به مسن‌ترها بیشتر شود و این زیست‌بوم بزرگ‌تر شود.

لینک اصل خبر در سایت هاب

    منبع خبر

    هاب

    هاب

    نوآوری و توسعه کسب و کار

      نظرات