ارائه‌ی سرویس‌های اینترنت اشیا در همراه اول / ورود به حوزه‌ی شتابدهندگی، راهکار کسب‌وکارهای سنتی برای جلوگیری از افول

ارائه‌ی سرویس‌های اینترنت اشیا در همراه اول / ورود به حوزه‌ی شتابدهندگی، راهکار کسب‌وکارهای سنتی برای جلوگیری از افول

با جناب آقای رضاخواه، عضو هیئت مدیره‌ی شرکت‌هاب در غرفه‌ی هاب در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ مصاحبه‌ کردیم. بخشی از صحبت‌های ایشان را می‌توانید در ادامه بخوانید:

همراه اول زیرساخت‌های مخابراتی را تامین می‌کند. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند سرویس‌های خودشان را روی این زیرساخت‌ها ارائه دهند.

به طور مشخص در حوزه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده کسب‌وکارهای متنوع اقتصاد بزرگی را در داخل شبکه‌ی همراه اول ایجاد کرده‌ و سرویس‌های متنوعی را در اختیار مردم قرار داده‌اند. سرویس‌هایی که باعث ایجاد حجم بزرگی از کارآفرینی شده است.

در کنار خدمات ارزش‌افزوده، سرویس‌های اینترنت اشیا به زودی در شبکه‌ی همراه ارائه خواهد شد. این سرویس‌ها امکان‌های متعددی برای ارائه‌ی خدمات در صنایع متنوعی چون  انرژی، آموزش، حمل و نقل و بهداشت ایجاد می‌کنند. تغییراتی که با ارائه‌ی این سرویس‌ها ایجاد می‌شود، فضای جدیدی برای ورود کسب‌وکارهای نوپا ایجاد خواهد کرد.

جلوگیری از افول کسب‌وکارهای سنتی: ورود به حوزه‌ی شتابدهندگی

هدف اول همراه اول از ورود به این حوزه، اقتصادی است. روند فعلی دنیا افول درآمد کسب‌وکارهای سنتی است. برای جلوگیری از این افول، کسب‌وکارها احتیاج به ورود به حوزه‌های جدید دارند. از جمله حوزه‌ی شتابدهندگی که می‌تواند سهم خوبی از کسب‌وکارهای جدید و مزایای اقتصادی خوبی را برایشان به ارمغان بیاورد.

ورود به حوزه‌ی شتابدهندگی جز مزیت اقتصادی، باعث ایجاد شغل‌های جدید می‌شود و نقش مهمی در کارآفرینی دارد. ثمره‌ی همه‌ی این موضوعات رشد اقتصادی کشور است.

مزیت اقتصادی، کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور اهداف متنوع همراه اول از حضور در شتابدهندگی است.

هاب پل بین فضای دانشگاه و صنعت

هاب محل اتصال همراه اول به یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه شهید بهشتی، است. یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که در اتصال دانشگاه به صنعت داریم، زبان و ادبیات متفاوت این دو مجموعه است. دانشگاه با فضایی علمی، فهم کمتری از ادبیات کسب‌وکار دارد.

از طرفی صنعت نمی‌داند که از علم و دانش عمیق دانشگاه چطور می‌‌تواند استفاده کند. هاب می‌تواند پل بین این دو فضا باشد و با استفاده از دانش فنی دانشگاه کسب‌وکارهای جدیدی را در صنعت مخابرات ایجاد کند.

همراه‌اول زیرساخت‌های تکنولوژی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد. این موضوع می‌تواند باعث تغییر و تحویل اساسی در اقتصاد کشور شود.

هاب بهتر است به سمتی رود که با استفاده‌ی بیشتر از مجموعه‌ی دانشگاه، ارتباطش را با دانشکده‌های متنوع و دانشجویان بیشتر کند. فضایی را ایجاد کند که دانشجویان ایده‌ها و پایان‌نامه‌هایشان را به همراه اول بیاورند.

کمک به تبدیل این آورده‌ها به یک ایده‌ی کارآفرینی و در نهایت شکل‌گیری یک شرکت دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین خدمت هاب به صنعت مخابرات و اقتصاد کشور است.

نمایشگاه امسال در یک فضای پرتلاطم اقتصادی در حال برگزاری است. بزرگ‌ترین راه برون‌رفت از این تلاطم‌ها، ایجاد یک بنیه‌ی قوی برای اقتصاد کشور است. در دنیای امروز، بنیه‌ی قوی اقتصادی از حضور تکنولوژی و دانش در فضای کسب‌وکار می‌آید.

لینک اصل خبر در سایت هاب

    منبع خبر

    هاب

    هاب

    نوآوری و توسعه کسب و کار

      نظرات