پروژه های مبتنی بر بلاک چین که مسائل دنیای واقعی را حل کردند

پروژه های مبتنی بر بلاک چین که مسائل دنیای واقعی را حل کردند

از ربات‌های مستقل تا مدیریت سرمایه چهار استارت آپ موفق در اواخر سال ۲۰۱۸

پروژه های ICO بدون هیچ گونه کاربرد حقیقی، دیگر برای سرمایه گذاران هیچگونه جذابیتی ندارند. بر طبق اطلاعات ICODATA میزان فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۸ ، ۱۵۰ میلیون دلار اعلام شد که با توجه به فروش ۱٫۵میلیارد دلاری در ماه ژانویه همان سال ،چنین کاهشی بسیار چشم گیر بود.

بنیان گزار ا ت ریوم ، ویتالیک بوترین اذعان داشت:”فضای بلاک چین در حال رسیدن به نقطه ی اوج خود است” طبق اظهار نظرهای وی قدم بعدی ” برنامه های کاربردی حقیقی مناسب برای فعالیت های اقتصادی حقیقی ” است.

علیرغم این اظهارات و نیز با امید به عملی شدن آنها درپایان سال ۲۰۱۸، دورشدن پروژه ها از شایعات امری چالش برانگیز است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم ۴ پروژه ی مبتنی بر بلاک چین را انتخاب کنیم. این پروژه ها به رغم ارائه راه حل هایی برای مسائل واقعی ،هنوز رسانه‌ای نشده‌اند .

شبکه Ronomics
  • مساله: پیچیدگی روز افزون زنجیره‌های تامین ،تولید با سخت شدن گذران زندگی شهری
  • راه حل :کاربران قادر باشند کالا و خدمات خود را به ربات های مستقلی سفارش دهند که دست در دست یکدیگر کار می‌کنند.

شبکه رباتیک نماینده زیرساخت شبکه مبتنی بر اتریوم است که با هدف ادغام کارخانه‌های رباتیک با صنعت و هوشمندسازی شهرها طراحی شده است. از سال ۲۰۱۵ تا کنون تیم مجربی از دانشمندان و توسعه دهندگان بلاکچین در روسیه بر روی راه حلی برای توانمندسازی ربات‌های مستقل در میان خودشان کار می‌کنند تا اقتصاد و تصمیماتی کارآمد را بدون هیچگونه دخالت نیروی انسانی توسعه بخشند.

هدف اصلی این شبکه کنترل، توزیع و ارائه خدمات توسط سیستم‌های فیزیکی سایبری است. این شبکه قابلیت تطابق با نیازهای مردم را داشته و ساختار ان بر پایه مکانیزم‌های موجود در بازار است .

ربات‌های مستقل با توسعه قابلیت های پروتکل ارتباطی پایه، قادر به تعامل با مکانیزم های بازار و دیگرتعهدات قراردادی هستند. این پروژه همچنین به منظور تولید ابزارهای ضروری برای طراحان شهرهای جدید، قطب های صنعتی و نیز ارائه امکان دسترسی مستقیم کاربر برای سفارش محصولات و خدمات در نظر گرفته شده است.

این پلتفرم همچنین قادر به حل مسائل و چالش های مهم جهانی خواهد بود .در سال ۲۰۱۷ اولین معامله بین المللی مبتنی بر بلاکچین برای انتقال واحدهای کربنی توسط ربات ها و با کمک پشتیبانی فنی مایکروسافت انجام گرفت.

یکی دیگر از کاربردهای این پلتفرم می‌تواند در جهت مبارزه با آتش سوزی باشد. در مورد بلایای طبیعی هم چون موردی که در سال اخیر در کالیفرنیا شاهد آن بودیم اگر مسئولان از هواپیماهای بدون سرنشینی بهره می‌بردند که قادر به نظارت بر جنگل ها با کمک دوربین های حرارتی بود آتش سوزی به خوبی قابل مهار بود. این سیستم قادر به فعالیت در طول سال بوده و با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

CYCLEBIT
  • مساله: ظرفیت محدود برای پس انداز ارز رمزنگاری شده در زندگی روزمره، رشد کل صنعت را با محدودیت روبرو ساخته است.
  • راه حل :کافه ها و فروشگاه ها نیز تبدیل به بازرگانان ارزهای رمزنگاری شده شوند.

هنوز هم طیف گسترده ای از بازرگانان رمز ارزها را قبول نمی‌کنند. این مساله ناشی از نوسان بازار، نبود یک زیرساخت پرداختی موجود و ناتوانی کلی آنها برای انجام تراکنش‌های خرد لحظه‌ای است.

CYCLEBIT معتقد است که با فراهم شدن روش آسان پرداخت با ارز رمزنگاری شده، ‏ می‌توان به اختیارات بیش از حد گسترده‌ای دست یافت که با کمک آن، می‌توان حجم وسیعی از نوسان قیمت را کاهش داد. این استارت آپ موفق به ارائه روشی شده است که با نصب ساده یک برنامه اندرویدی یاIOS می‌شود یک پایانه فروش را ایجاد نمود و با اجرای آن رمز ارزهایی که حکم پول را دارند دریافت کرد. این برنامه همچنین پرداخت‌های آنلاین رمز ارزها را تسهیل خواهد نمود.

این راه حل در حال حاضر میان ۱۳۰ کافی شاپ مختلف در سراسر اسپانیا گسترش یافته است .مشتریان اکنون میتوانند با پرداخت بیت کوین یک فنجان لاته سفارش دهند.این استارت آپ موفق به دستیابی به اکوسیستم کارگری شده که توسط IBOX توسعه یافته است-یک پلتفرم پرداخت اومنی چنل است که بالغ بر ۲۰۰۰۰۰ پایانه فروش دارد که هدف آنها رونق سریع است.

IOTW
  • مساله: الگوریتم های POS و POW مانعی برای میکروماینینگ شده و متحمل تمرکزگرایی هستند.
  • راه حل: بهره گیری از الگوریتم توزیع وظایف برای امکان پذیری استخراج در دستگاه های IoT

IOTW ،نمایانگر یک زیرساخت بلاک چین IOT است که امر تحویل فوری را از طریق پروتکل Proof of Assignment میسر می‌سازد. این همان چیزی است که میکروماینینگ و نیز تراکنش لحظه‌ای را در تمامی دستگاه‌های متصل به هم و بدون نیاز به هیچگونه سخت افزار جانبی فعال می‌سازد و به بلاک چین امکان حضور در صنایع خانگی و تجاری را می‌دهد.

POA سرعت شبکه را برای دستگاه های IOT بهبود بخشیده است و هم چنین مساله تمرکزگرایی را در POWوPOS حذف میکند .

پروتکل نظارت بر بلوک برای برابری با معماری بلاک چین موجود ،یک لایه ی اضافی از امنیت شبکه فراهم می‌کند.این پروتکل با بهره جستن از یک مخزن نظارتی، شبکه را کوچک‌تر کرده و صدها برابر نسخه و سربرگ کمتری را در خود جای می‌دهد.

این پروژه در حال حاضر در بیش از ۱۰۰۰ دستگاه IOT آزمایش شده است که روی یک گره معتبر در بلاک چین اجرا می‌شود. نتایج اخیر نشان می‌دهد که ۳۰۰ TX/S برای تراکنش‌های راه دور و ۱۰۰۰۰۰ TX/S برای معاملات محلی صورت گرفته است.

TRUSVERSE
  • مساله: خدمات مدیریت دارایی موجود موفق به استفاده از بلاکچین نشده اند که علت آن وجود اعتماد اندکی است که در فضاهای رمز ارزی وجود دارد
  • راه حل: کاربران باید قادر باشند تا سرمایه خود را با استفاده از پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین ،الگوریتم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مدیریت کنند.

TRUSTVERSE یک دارایی دیجیتالی شخصی و یک پلتفرم مدیریت سرمایه است که بر پایه فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی (AI) استوار است. این پلتفرم یک دستیار دیجیتال با الگوریتم یادگیری عمیق است که به تمام جنبه های ذخیره دیجیتالی می پردازد.این پلتفرم توسط یک هوش مصنوعی دارای عصب طراحی شده و نیز دارای یک سبد سرمایه گذاری چندمنظوره برای بهینه سازی موتور است که سیستمی از قراردادهای هوشمند با قابلیت اطمینان بالا را ارائه می‌کند که تعیین سهم الارث و نیز انحصار وراثت و انتقال کل دارایی دیجیتالی را تسهیل می‌کند و به مانند یک مگامال عمل کرده و هرچیزی را که ممکن است انسان بدان نیاز پیدا کند از مدیریت مالیات ها، نمونه کارها، نام ونشان ها گرفته تا توزیع دارایی‌های واقعی پس از مرگشان را انجام می‌دهد.

این پلتفرم همچنین حاوی تعدادی ابزار برای مدیریت سرمایه دیجیتالی است. با کمک قراردادهای هوشمند می‌توانید خدمات مرتبط با زمان‌بندی زندگیتان را برای دارایی‌های موروثی به دست آورید. تمامی این موراد در یک بلاک چین مستند و عمومی ذخیره شده اند.

برخلاف خدمات مالی و تجاری که در ان یک سازمان مشخص اطلاعات شخصی را در یک سرور متمرکز ذخیره می سازد ،trustverse هیچگونه اطلاعات خصوصی را ذخیره نمی‌کند چرا که به کاربرانی خدمات ارائه می‌دهد که اعتبارشان با تکنولوژی ماگل مایکروسافت تایید شده باشد.

منبع https://ablockchain.center/

لینک اصل خبر در سایت شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    منبع خبر

    شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    شتابدهنده تخصصی تکنولوژی بلاک چین

    نظرات