توسعه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه آب و پساب شتاب می‌گیرد

توسعه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه آب و پساب شتاب می‌گیرد

یک شتاب‌دهنده داخلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به جذب ایده ها و طرح های نو در زمینه فناوری های مرتبط با حوزه آب و پساب کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب دهنده داخلی طی فراخوانی اعلام کرده است که از توانمندی جوانان ونخبگان کشور و ایده ها و طرح های فناورانه آنها در حوزه فناوری‌های آب با محورهای فناوری های جدید تولید و تامین آب، تصفیه و بازچرخانی پساب و فاضلاب و بهینه سازی مصرف آب حمایت می کند.

شتاب دهنده واتک، در حال حاضر در حال بررسی طرح‌های برگزیده ارسالی در این سه حوزه است. تیم‌های پذیرش شده دارای طرح‌ و ایده‌ از امکانات مختلف موجود در شتاب دهنده بهره‌مند می‌شوند. که از جمله این امکانات می توان به شبکه‌سازی، تامین سرمایه اولیه، فضای استقرار و امکانات زیرساختی، مشاوره و مربی گری و ارائه خدمات آموزشی اشاره کرد.

واتک از لحاظ ساختاری، ترکیبی از «مرکز نوآوری» و «شتاب‌دهنده» است که به افراد و تیم‌های صاحب ایده و شرکت‌های نوپا کمک می‌کند تا ایده و راهکار خود را برای حل چالش‌های آب کشور توسعه دهند. این شتاب دهنده به افراد و تیم‌های صاحب ایده و شرکت‌های نوپا کمک می‌کند تا ایده و راهکار خود را برای حل چالش‌های آب کشور توسعه دهند. همچنین در کنار تیم‌ها قرار می‌گیرد تا آن‌ها مراحل توسعه محصول و رسیدن به MVP (محصول اولیه) را پشت سر بگذارند و با شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، به سمت تجاری‌سازی و خلق ارزش و ثروت حرکت کنند.

شتابدهنده واتک سال ۹۷ تاسیس و اولین فراخوان عمومی آن در بهمن ماه سال قبل، منتشر شده است. طرح‌هایی که در سایت این شتابدهنده ثبت می‌شوند پس از بررسی‌ها اگر مورد تایید اولیه قرار گیرند، به جلسه حضوری دعوت می‌شوند.

تاکنون بیش از ۶۰ تیم، طرح‌های خود را در سایت واتک ثبت کرده‌اند. طرح‌های ارسال شده از استان‌های مختلف کشور به واتک رسیده است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات