رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان: جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد

رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان: جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد

رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان گفت: جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان دکتر حمزه امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با توجه به رسالتی که برایش تعریف شده یکی از شاخص‌هایش این است که به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد که البته این کار را انجام داده و حتی کارهای ارزشمندی که در استان انجام شده ملموس است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان کارهای ارزنده‌ای انجام داده و البته جای کار بیشتری دارد.

رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان اضافه کرد: در صنایع دفاعی کشور، جهاد دانشگاهی نقش کلیدی داشته و کمک‌های زیادی کرده است.

امیری راز بالندگی جهاد دانشگاهی را تعاملش با دستگاه‌های مرتبط با حوزه علم و فناوری و دستگاه‌هایی که می‌خواهند از این علم استفاده کنند دانست و افزود: جهاد دانشگاهی باید رابط بین این مجموعه‌ها باشد و نقش خود را در این حوزه ایفا کند.

وی گفت: در راستای انجام مطلوب رسالت‌ها در جهاد دانشگاهی نیروهای توانمندی جذب شدند که عمدتاً نفرات برگزیده دانشگاه‌ها هستند و در حوزه علم و فناوری اثرگذارند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور اقتصاد است و مبنا و راه نجات و توسعه کشور به طور عام اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: جهاد دانشگاهی از جمله مجموعه‌هایی است که در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ایفای نقش خواهد کرد.

امیری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب تاسیس شده و خدمات شایسته‌ای در حوزه علم و فناوری برای کشور انجام داده و بایستی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در جهاد وجود دارد در بحث‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی بهره برد.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان برندی در حوزه‌های علم و فناوری، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی یاد کرد و گفت: در حوزه فرهنگی خبرگزاری ایسنا و خبرنگاران در حوزه علم و فناوری می‌توانند اثرگذار باشند.

امیری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از این قابلیت‌های جهاد دانشگاهی بهره ببرند، هم اکنون بنیاد نخبگان طی تفاهم‌نامه‌های تعاملاتی با جهاد دانشگاهی کشور دارد تا نخبگان از ظرفیت این نهاد استفاده کند و نیاز است این تعاملات در بین سایر دستگاه‌ها نیز ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی واحد لرستان

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی واحد لرستان

    مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی واحد لرستان

    مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی واحد لرستان یک مرکز رشد در شهر خرم آباد می باشد

      نظرات