موافقت معاونت علمی با اعطای تسهیلات ۱/۶ میلیارد تومانی به شرکت زیست دریاپروران آناهیتا

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در جزیره قشم از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان هرمزگان و جزیره قشم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، دکتر سورنا ستاری در این روز علاوه بر بررسی ظرفیت های دانش بنیان قشم از شرکت زیست دریاپروران آناهیتا که در زمینه پرورش جلبک فعالیت می کند نیز بازدید کرد.

این شرکت با حمایت پارک علم و فناوری هرمزگان و پارک زیست فناوری قشم فعالیت های فناورانه خود را انجام می دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بازدید از پارک زیست فناروی و چند شرکت دانش بنیان  افزود: این جزیره با توجه به ظرفیت بالای دریا قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه فعالیت های بیوتکنولوژی دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت ذاتی و منطقه ای قشم برای این حوزه با توجه به وجود پارک زیست فناوری و شرکت ریز جلبک خلیج فارس، بسیار مهم و ارزشمند است.
ستاری از بررسی مسائل و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان در قشم از طریق وزارت علوم و تحقیقات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد با هدف کمک به توسعه فعالیت های این شرکت ها در آینده نزدیک خبر داد.
استفاده از تسهیلات کم بهره برای کمک به شرکت های فناور و دانش بنیان از طریق ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در استان هرمزگان هم از دیگر موضوعاتی بود که وی در زمینه راه اندازی آن تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: سال گذشته تسهیلات بانک ها برای شرکت های دانش بنیان به رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و بخش خصوصی هم حدود ۲ هزار میلیارد تومان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کرد.

به گفته وی، سال گذشته اعتباراتی هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به تولیدات شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.

دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان و سرپرست پارک زیست فناوری قشم نیز در بازدید دکتر ستاری از ظرفیت های دانش بنیان هرمزگان و بویژه جزیره قشم گفت: شرکت های متعددی در زمینه زیست فناوری در قشم فعالیت می کنند که با تکیه بر ظرفیت های موجود توانسته اند قدم های خوبی بر دارند.

وی به نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: مردم محلی از وجود این شرکت ها بهره می گیرند و توسعه این شرکت ها در نهایت به توسعه قشم و ایجاد اشتغال منتهی می شود.

فتی همچنین از تصویب اعطای تسهیلات به شرکت زیست دریاپروران آناهیتا در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به جزیره قشم خبر داد و گفت: ستاری پس از بازدید از این شرکت با اعطای تسهیلات یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی به این شرکت موافقت کرد.

به گفته وی، این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق زیست فناوری تصویب و اعطا می شود.

فتی افزود: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در این روز از شرکت های دانش بنیان تابش گران تندرست قشم فعال در زمینه تجهیزات پزشکی، شرکت عمل آوری شهاب نقره قشم فعال در بسته بندی آبزیان، تبسم ساحل قشم فعال در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آب شور، شرکت فن زیست پژوهان قشم فعال در حوزه پرورش خرچنگ، شرکت مزرعه آبسنگ مرجان جزیره قشم فعال در حوزه مرجان و… بازدید کرد.

حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در نشست تخصصی که با حضور سورنا ستاری در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، از ساخت برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم به عنوان گامی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور در راستای اهداف برنامه ششم توسعه نام برد.
وی ادامه داد: ماموریت اصلی مناطق آزاد کشور براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، انتقال دانش فنی و تکنولوژی از کشورهای توسعه یافته به داخل کشور و تربیت نیروهای کارآمد می باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری هرمزگان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان یک پارک علم و فناوری در شهر بندرعباس می باشد

    نظرات