هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می‌گیرد

هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می‌گیرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با اشاره به امضای تفاهم نامه ای برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور، گفت: یکی از چالش‌های دولت در سال جاری، افزایش اشتغالزایی با استفاده از رونق تولید و به کارگیری نیروهای توانمند موجود است.

وی افزود: یکی از حوزه هایی که باید با توانمندی جوانان ایران رونق گیرد، حوزه هوافضا است. ایران از نظر نیروی توانمند و متخصص حوزه هوانوردی شرایط بسیار خوبی دارد.

به گفته منطقی، در چنین روزهایی که کشور درگیر تحریم‌های مختلف اقتصادی است و اجازه خرید هواپیما از دیگر کشورها را ندارد، رونق کسب و کار در هوانوردی عمومی می تواند روزنه های امید را به فرصتهای ارزنده ای تبدیل کند.

وی همچنین تصریح کرد: در همین راستا ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با یکدیگر هم پیمان شده اند که نیازهای داخلی کشور در زمینه هوانوردی عمومی را تامین کنند.

منطقی ادامه داد: بازیگران این عرصه قصد دارند ذیل این تفاهم نامه، گام‌های بلند و محکمی در این زمینه بردارند. امضای این تفاهم نامه یک هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه هوانوردی عمومی ایجاد می کند و شروع همکاری های سه جانبه خواهد بود.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات