استراتژی کسب درآمد IBM با کاهش کارکنان

استراتژی کسب درآمد IBM با کاهش کارکنان

ظاهرا شرکت آمریکایی IBM به منظور افزایش درآمد، قصد دارد تعدادی از کارکنان خود را اخراج کند و عنوان شغلی بسیاری از مابقی آنان را نیز تغییر دهد.

به گزارش اکوسیستم، این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که مارتین شروتر (مدیر ارشد مالی این شرکت) سمت جدیدی را به عهده خواهد گرفت و جیمز کاواناگ (یکی از اعضای قدیمی ای‌بی‌ام) جایگزین وی خواهد شد. بالغ بر 25 سال از همکاری شروتر با IBM می‌گذرد و چهار سال است که سمت مدیر ارشد مالی این شرکت را دارد؛ وی از این پس عهده دار سمت معاون ارشد مدیر بازارهای جهانی خواهد شد.

یکی از سخنگویان این کمپانی در گفتگو با رویترز گفت: برای آی‌بی‌ام امری طبیعی است که در ابتدای هر سال مدیران ارشد خود را تغییر دهد، در نتیجه این مورد غیر معمول نیست.

بر اساس سخنان یک سخنگوی آی‌بی‌ام، شروتر در سمت جدید خود، بیشتر مسئول فروش در آسیا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین، چین، خاورمیانه و آفریقا خواهد بود.

IBM یکی از تولیدکنندگان اصلی کامپیوترهای خانگی در دنیا است که علاوه بر آن یک توسعه دهنده و سازنده نرم‌افزار محسوب می‌شود. این شرکت در آخرین گزارش مالی فصلی خود که مربوط به تابستان سال گذشته میلادی بود، پس از ۲۲ فصل عملکرد منفی، از رشد سخن گفت و بر پیش‌بینی‌های انجام شده غلبه کرد.

پیش از این وب‌سایت تکنولوژی The Register، به نقل از منابع ناشناس گزارشی را انتشار داد که بر اساس آن این غول فناوری قصد دارد در سال 2018 میلادی ۳۰ درصد از کارکنان خود را با کاهش ۱۰ هزار عنوان شغلی، تغییر دهد. زمانی که یک سخنگوی آی‌بی‌ام در خصوص گزارش فوق سوال شد، وی گفت: ما راجع به حدس و گمان‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم.

وب‌سایت The Register اسلایدی را منتشر کرد و مدعی شد که یکی از اسناد داخلی آی‌بی‌ام است. این اسلاید نشان می‌دهد که ۱۰ هزار عنوان شغلی با برچسب حذف دسته بندی شده است. شرکت IBM در مورد این اسلاید گفت: مشاوران شرکت پیشنهادهای زیادی را مطرح می‌کنند و خیلی از آنها فقط در حد پیشنهاد باقی می‌مانند.

لازم به ذکر است که پس از این موارد، سهام این شرکت تا حدی سقوط کرد.

    نظرات