اجرای ایده ها در حوزه ژنتیک با شرکت های دانش بنیان

اجرای ایده ها در حوزه ژنتیک با شرکت های دانش بنیان

سورنا ستار (معاون علمی فناوری رئیس جمهور) اعلام کرد: آینده پزشکی متعلق به علم ژنتیک است و این هدف را دنبال می‌کند که با ثروت آفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بتواند ایده‌های جدید را به مرحله اجرا برساند.

به گزارش اکوسیستم، ستاری در مراسم افتتاح پروژه ایرانوم در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: در حال حاضر با پزشکی مبتنی بر فرد اتفاقات حائز اهمیتی در دنیا افتاده است و هر روز تغییرات و تحولاتی را در علم ژنتیک شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با تولید دستگاه‌های ژنتیک و فعالیت محققان ایرانی خارج از کشور، چندین رشته علمی از قبیل مهندسی، پزشکی، هنر و ریاضی با یکدیگر ادغام شده‌اند و در نتیجه آن، ژنتیک توانسته است رشته‌های مختلفی را به خدمت بگیرد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اما این سرمایه انسانی است که قادر خواهد بود با بکارگیری علم ژنتیک هزینه‌ها را از میلیون‌ها دلار به هزاران دلار کاهش دهد. روند تولید و ارتقای دستگاه‌های و تجهیزات حوزه ژنتیک آنقدر سریع است که یک دستگاه حتی بعد از دو سال قدیمی و به درد نخور می‌شود.

وی ضمن اشاره به قراردادهای حوزه علمی فناوری ریاست جمهوری در زمینه NGS بیان کرد: ما با همکاری محققان ایرانی خارج از کشور که ایده‌های جدیدی در این حوزه دارند، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم. حوزه ژنتیک و NGS آینده پزشکی را شکل خواهند داد. اگر اکنون در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم، چند سال دیگر متهم خواهیم شد که چرا این کار را انجام نداده‌ایم.

ستاری اظهار داشت: هدف اصلی از حوزه ژنتیک و NGS ثروت آفرینی فوق العاده و به وجود آمدن شرکت‌های دانش بنیانی است که قادرند هزینه‌ها را کاهش دهند و با آنالیز داده‌ها، روش‌های جدید پزشکی را ایجاد کنند.

    نظرات