برای رسیدن به حداکثر توان تولید 20 هزار واحد صنعتی کوچک نوسازی می‌شوند

برای رسیدن به حداکثر توان تولید 20 هزار واحد صنعتی کوچک نوسازی می‌شوند

صادق نجفی (معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) اعلام کرد که با هدف رسیدن به ظرفیت کامل تولید، دولت دوازدهم نوسازی 20 هزار واحد صنعتی کوچک را تامین مالی می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، نجفی در نشست تخصصی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دهیاران زن سراسر کشور، اضافه کرد: در حال حاضر 41 هزار واحد صنعتی کوچک و خرد در شهرک‌های صنعتی وجود دارند، که بعضی از آنها تنها با  ٣٠، ٥٠ و شاید ٧٠ درصد ظرفیت فعال هستند.

وی گفت: در دولت دوازدهم برنامه داریم که ٢٠ هزار واحد صنعتی را که با ظرفیت پایین فعالیت دارند؛ با تامین مالی نوسازی کنیم و با به وجود آوردن بازار کار به ظرفیت کامل برسیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: زمانی که این اقدام اجرا شود، ١٦١ هزار فرصت شغلی به وجود خواهد آمد، البته در این چهار سال ٤٥٠ هزار شغل ایجاد خواهد شد که از این تعداد ٨٠ هزار مورد آن مربوط به صنایع کوچک است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که نتوانستیم تامین مالی، نوسازی ماشین آلات و بازار داخلی خوبی در زمینه صنایع کوچک داشته باشیم، در حال حاضر این صنایع وضعیت خوبی ندارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این موضوع که در زمینه اشتغال بانوان بویژه در مناطق روستایی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، اضافه کرد: ما به شکل مدیریت جهادی، با توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تاکید رئیس جمهوری به موضوع معیشت مردم و اشتغال جوانان، تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می‌گیریم؛ امروز با مدیریت جهادی به خصوص در زمینه بانوان می‌توان مشکلات بسیاری را حل نمود.

وی اظهار داشت: بودجه سال ٩٧ این سازمان مانند سال ٩٦ است و حدود ١٠٥ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها و ٢٤ هزار میلیارد تومان از محل عوارض واردات دریافت می‌کنیم، البته آنچه که می‌تواند باعث پیشرفت جامعه شود، حرکت هوشمندانه و جهادی ما است.

نجفی بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ٩٠ درصد صنایع ما در بخش صنایع خرد، کوچک و متوسط است، بنابراین باید توجه بیشتری به این بخش شود، البته همدلی ویژه‌ای در بین مسئولان وجود دارد و به مناطق روستایی نیز توجه می‌گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ما می توانیم کالاها را فرآوری و بسته بندی کنیم و خدماتی را به وجود آوریم که چندین برابر ظرفیت موجود، صادرات داشته باشیم، البته در این زمینه با همکاری اصناف، ایجاد بازار را برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با خاطر نشان کردن اینکه با ترحم نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد، افزود: با ستاد کل نیروهای مسلح توافق کردیم که تعدادی سرباز در اختیار ما بگذارد تا در روستاها کار آموزش را به عهده بگیرند، البته روستاها باید چشم انداز و استراتژی داشته باشند.

نجفی در پایان به تدوین سند ملی تولید و اشتغال اشاره کرد و اعلام کرد: باید تلاش کنیم تا این سند به خوبی اجرایی شود.

    نظرات