سوپرمارکت Amazon Go شروع به کار کرد

سوپرمارکت Amazon Go شروع به کار کرد

آمازون با راه اندازی اولین سوپرمارکت بدون صندوق قصد دارد دوران جدیدی را آغاز کند؛ این شرکت آمریکایی سوپرمارکت Amazon Go را در سیاتل بازگشایی کرد. در این فروشگاه هیچ نیروی انسانی یا سرویس الکترونیکی خریدهای مشتریان را وارسی نخواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، برای خرید از این فروشگاه، خریداران باید اپلیکیشن موبایل Amazon Go را نصب کنند، سپس می‌توانند کالاهای مورد نظرشان را از قفسه‌هایی که با دوربین‌های امنیتی پایش می‌شوند، بردارند. غول تجارت الکترونیک آمریکا به صورت خودکار هزینه کالاها را از حساب مشتریان کسر می‌کند. نکته جالب توجه این است که برای کسر هزینه خرید از حساب کاربران نیاز به اسکن کالا نیست.

این فروشگاه پنج روز در هفته از ساعت 8 صبح تا نه شب میزبان مشتریان است و تمام کالاهای یک سوپرمارکت عادی نظیر خوار و بار و غذاهای آماده را برای خریداران عرضه می‌کند.

کمپانی آمازون در مورد هدف راه اندازی این فروشگاه در وب‌سایت رسمی خود نوشته است که این سوپرمارکت 167 مترمربعی در سیاتل را برای ارائه تجربه‌ای جدید از خرید افتتاح کرده است که در آن مشتریان مجبور نباشد که برای خرید در صف بایستند.

این اقدام آمازون، گامی مهم در خارج شدن از قالب یک فروشگاه صد درصد آنلاین و قدم گذاشتن به دنیای فروش فیزیکی است. در همین راستا سال گذشته این کمپانی، فروشگاه زنجیره‌ای Whole Foods را با ارزشی حدود ۱۴ میلیارد دلار به مالکیت خود درآورد، بر اساس گزارش‌ها، آمازون با این خرید مجموع درآمدهای خود را 34 درصد افزایش داد. فروش Whole Foods در این مدت به تنهایی به رقم ۱/۳ میلیارد دلار رسید که فراتر از پیش بینی تحلیل‌گران بود.

عملکرد موفقیت آمیز این غول آمریکایی در سال‌های گذشته، باعث شد که جف بزوس (بنیانگذار آمازون) در صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرد. براساس گزارش بلومبرگ، در حال حاضر ثروت بزوس حدودا ۱۰۹ میلیارد دلار است.

    نظرات