ارزش شیپور به بیش از 268 میلیارد تومان رسید

ارزش شیپور به بیش از 268 میلیارد تومان رسید

شیپور با جذب بیش از 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی موفق شد به ارزشی بالغ بر 268 میلیارد تومان دست پیدا کند.

به گزارش اکوسیستم، روابط عمومی این استارتاپ فعال در زمینه نیازمندی‌های آنلاین اعلام کرد جذب سرمایه فوق که با همراهی بعضی از سهامداران قبلی و صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس صورت گرفت، باعث شد ارزش این استارتاپ به بیش از 268 میلیارد تومان برسد.

رضا اربابیان (مدیرعامل شیپور) در مورد این جذب سرمایه، گفت: این سرمایه برای بهبود زیر ساخت، توسعه خدمات و دست پیدا کردن به اهداف بلند مدت شرکت به ما کمک خواهد کرد و مفتخریم که صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس به عنوان یکی از صندوق‌های جسورانه بورسی، به خانواده شیپور پیوست.

حسن کاظم زاده (مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس) راجع به این سرمایه گذاری اظهار داشت: براساس استراتژی‌های سرمایه گذاری صندوق رویش، به دنبال فرصت‌های مناسب در بین استارتاپ‌های توسعه‌یافته بودیم. دلیل توجه صندوق به این نوع استارتاپ‌ها تعداد کم سرمایه گذاران بالقوه است که سبب می‌شود این کسب و کارهای نوپا حاضر به جذب سرمایه با ارزش گذاری‌های جذاب باشند. این در شرایطی است که به علت وجود سرمایه گذاران بالقوه زیاد در مراحل اولیه حیات استارتاپ‌ها، علیرغم ریسک عدم موفقیت بسیار بالا ارزش گذاری‌های پیشنهادی‌ تقریبا زیاد است. در حالیکه استارتاپ‌های مشابه شیپور به این علت که توسعه یافته‌اند، ریسک شکست بسیار پایینی دارند. همچنین با توجه به افق سرمایه گذاری کوتاه مدت‌تر در استارتاپ‌های توسعه یافته، به منظور مدیریت ریسک پرتفوی صندوق این تصمیم مطلوب ارزیابی شد و به دیگر صندوق‌ها نیز پیشنهاد می‌شود در یک یا دو استارتاپ توسعه یافته سرمایه‌گذاری نمایند. نظر به سرمایه‌گذاران صندوق و ماهیت عمومی آنها، به وجود آوردن بازده در مقاطع زمانی کوتا‌ه‌تر از این طریق برای ایشان جذاب خواهد بود. موارد مذکور سبب شد مجموعه صندوق جسورانه رویش لوتوس تصمیم بگیرید که در شیپور سرمایه گذاری کنند.

لازم به ذکر است که فرآیند جذب این سرمایه ظرف  3 ماه و با مشاوره گروه مالی فیروزه انجام گردید و سرانجام در دی ماه سال جاری با امضا قرارداد خرید سهام و تزریق سرمایه به شرکت نهایی گردید.

جالب است بدانید که رقیب شیپور یعنی مجموعه کافه بازار و دیوار نیز به تازگی از یک سرمایه گذاری جدید خبر داده‌اند.

    نظرات