دو کارگر بخش توسعه موتور آئودی باعث کاهش 133 میلیون دلاری هزینه ها شدند

دو کارگر بخش توسعه موتور آئودی باعث کاهش 133 میلیون دلاری هزینه ها شدند

پیشنهادی را که دو کارمند کمپانی آئودی مطرح کردند، باعث شد در کارخانه‌های اینگولشتات و نکازاولم این کمپانی آلمانی 133 میلیون دلار صرفه جویی شود.

به گزارش اکوسیستم، حدودا نیم قرن است که آئودی هر ساله طرحی را در مورد ایده‌های پرسنل خود در راستای کاهش هزینه‌ها اجرا می‌کند. این طرح نخستین بار در سال 1994 با عنوان برنامه ایده‌ها اجرا شد، در این برنامه حتی کوچک‌ترین ایده‌های پرسنل نیز بررسی می‌شود، زیرا حتی یک تغییر مثبت می‌تواند مانع از هدر رفتن سرمایه‌ای هنگفت گردد؛ البته تفاوتی ندارد که این ایده‌ها در مورد نحوه انجام وظایف باشند یا در رابطه با زیرساخت‌ها.

Joachim Kraege (مدیر بخش سازمانی و مشاوره آئودی) در مورد این موضوع می‌گوید: ما همواره کارکنان خود را تشویق می‌کنیم که با دقت به محیط کار خود توجه داشته باشند و دائما در مورد شرایط موجود با دید انتقادی سوال مطرح کنند، زیرا خلاقیت و نوآوری هر کدام از افراد در کمپانی آئودی یک عامل اساسی برای موفقیت ما است.

Klaus Mittermaier (رئیس انجمن کارکنان آئودی) گفت: این تیم کاری شرکت است که موفقیت این سازمان در بلند مدت را محقق می‌سازد و برنامه ایده‌های آئودی به وضوح این موضوع را تایید می‌کند. بنابراین حائز اهمیت است اگر همکاران‌مان در قبال پیشنهادات سازنده، از مزایایی نیز برخوردار گردند.

دو کارگر بخش توسعه موتور آئودی باعث کاهش 133 میلیون دلاری هزینه ها شدند

یکی از پیشنهاداتی که در عین سادگی بسیار جالب بود و منجر به 133 میلیون دلار صرفه جویی در سال شد توسط دو کارگر بخش توسعه موتور مطرح گردید. این دو نفر متوجه شدند که سیستم تهویه ساختمان محل کارشان بطور 24 ساعته کار می‌کند و پیشنهاد کردند که این سیستم تنها از 6 صبح الی 10 شب کار کند و زمان‌های که کارکنان در ساختمان نیستند سرعت فن‌ها کاهش یابد.

در سال گذشته پیشنهادات بسیاری در مورد صرفه جویی در زمان مطرح گردید، بطور مثال دو کارآموز پیشنهاد کردند که برای سوکت‌های آچار گشتاور از رنگ‌های سبز و قرمز استفاده شود تا احتمال استفاده اشتباه از آنها کاهش پیدا کند. ایده دیگر توسط سه نفر از کارمندان بخش کنترل کیفیت که وظیفه ارزیابی درب‌ها به عهده داشتند، مطرح گردید. پیشنهاد آنان باعث شد که زمان لازم به منظور تنظیم ابزارهای اندازه گیری از 34 به 18 دقیقه کاهش پیدا کند؛ این امر منجر به 200 ساعت صرفه جویی در طول یک سال شد.

دو کارگر بخش توسعه موتور آئودی باعث کاهش 133 میلیون دلاری هزینه ها شدند

همچنین آئودی در سال 2017 به 10100 پیشنهاد مطرح شده از سوی کارکنان خود در کارخانه‌های گیور مجارستان و بروکسل بلژیک اجرا کرد و توانست 33 میلیون دلار دیگر نیز صرفه جویی کند. مقامات این خودروساز آلمانی برای قدردانی از صاحبان ایده‌های خلاقانه و کاربردی هر ساله جوایزی را به آنان اعطا می‌کنند؛ رقم این جوایز با میزان صرفه جویی که انجام شده است رابطه مستقیمی دارد و طبیعتا به صاحبان ایده‌های برتر، جوایز بیشتر و درخور توجه‌تری اعطا می‌شود.

روشی که آئودی بکار می‌برد، می‌تواند درس‌های زیادی را برای سایر کمپانی‌ها داشته باشد. با این روش علاوه بر اینکه کارکنان به نوعی خلاق‌تر خواهد شد، از هدر رفتن زمان و هزینه نیز جلوگیری می‌شود. واضح است که این موضوع نمونه بارزی از سیاست برد-برد می‌باشد که در آن هر دو طرف برنده خواهند بود.

    نظرات