رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه: استارت آپ‌ها "وام" نمی‌خواهند
     
     سرمایه گذاری نیاز است که در سود و زیان این شرکت ها سهیم باشد

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه: استارت آپ‌ها "وام" نمی‌خواهند سرمایه گذاری نیاز است که در سود و زیان این شرکت ها سهیم باشد

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ های استان گفت: استارت آپ ها تسهیلات نمی خواهند و باید سرمایه گذارانی پای کار بیایند که در سود و زیان این شرکت ها سهیم باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر معصومه خان احمدی در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان که با حضور مدیران شرکت‌های استارآپی در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل اکوسیستم فناوری در استان گفت: با وجود مراکز رشد، مراکز نوآوری، صندوق شکوفایی خلاقیت و شتاب دهنده و نیز وجود دانشگاه های خوب و اساتید برجسته تقریبا می توان گفت اکوسیستم فناوری در استان شکل گرفته و به شخصه به آینده این اکوسیستم امیدوارم.
وی افزود: طبییعی است در ابتدا حرکت این اکوسیستم چندان روان نباشد، چرا که حوزه استارت آپ ها در دنیا با شتاب در حال حرکت است و در حالی که ما مفاهیم این حوزه را تشریح می کنیم دنیا به نسل پنج و ششم استارت آپ ها رسیده است.
خان احمدی با بیان اینکه نگاه آماری به حوزه استارت آپ ها چالش برانگیز است، گفت: ما در حالی در پی توسعه استارت آپ ها هستیم که منابع مالی برای حمایت از آنها در استان تعریف نشده است.
وی تاکید کرد: استارت آپ های ما نیاز به "وام" ندارند، آنها سرمایه گذاری می خواهند که در سود و زیان آنها شریک باشد.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تدوین پروتکل حمایتی در استان در راستای حمایت از استارت آپ ها خبر داد و افزود: این پروتکل با همکاری دستگاه های اجرایی، سازمان ها و بخش خصوصی برای پیشبرد کار استارت آپ ها تدوین شده که حتی از سوی مسئولین کشوری مربوطه پیشنهاد شد این پروتکل در سایر استان های کشور نیز اجرایی شود.
وی در ادامه از مسئولین شتاب دهنده "تیک" خواست تا یک استارت آپ در حوزه رفع چالش های استارت آپ ها راه اندازی کنند، بطوری که چالش های موجود در سر راه ارتباط استارت آپ ها با حوزه صنعت و دانشگاه ها را احصا کرده و برای رفع مشکل آنها چاره اندیشی کند.
خان احمدی همچنین از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع استان نیز خواست در حوزه های استارت آپی سرمایه گذاری کنند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات