راه اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی گل و گیاه کشور

راه اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی گل و گیاه کشور

نخستین فروشگاه اینترنتی گل و گیاهان زینتی توسط واحد فناور دیجی باغ مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات راه اندازی شد.

به گفته محمد فروتن مدیر سایت دیجی باغ اولین و تنها فروشگاه اینترنتی که حدود ۲۰۰ نوع گیاه آپارتمانی را از طریق پست به درب منزل مشتری می‌رساند و سفارشات را از مبدا تا مقصد “گارانتی” می‌کند، فروشگاه گل و گیاه دیجی باغ است.

وی افزود: قیمت بالای گیاهان آپارتمانی و کمبود تنوع آنان یکی از دغدغه‌های گیاه دوستان است. مخصوصاً افرادی که دسترسی به شهرهای بزرگ و یا بازارهای گل و گیاه ندارند این مشکل را کاملا درک می‌کنند. در این مواقع فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند این خلاء را پوشش دهند اما ارسال گیاهان توسط پست یک امر تقریباً محال بود و فروشگاه‌های آنلاینی که امکان فروش گل و گیاه به سراسر کشور را دارا باشند یا وجود نداشتند و یا اگر وجود داشت از طریق اتوبوس و یا باربری اقدام به توزیع و تحویل گیاهان به مشتری می‌نمودند. در این میان مشکلات عدیده‌ای دیگری نیز مانند گم شدن سفارش، ماندن گیاهان در باربری، حمل نامناسب سفارشات و… وجود داشت.

مدیر سایت دیجی باغ ادامه داد: مجموعه دیجی باغ با تمرکز بر ارسال گل وگیاه از طریق پست، توانست این معضل را از پیش رو بردارد. شناخت رفتارها و واکنش‌های گیاهان در طول مسیر که گرما، سرما و تاریکی به همراه دارد، یکی از مهمترین بخش های ارسال گیاهان از طریق پست بوده و نیازمند تدبیری درست می‌باشد. در این بین وجود یک سیستم بسته بندی اختصاصی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر اولین و تنها فروشگاه اینترنتی که حدود ۲۰۰ نوع گیاه آپارتمانی را از طریق پست به درب منزل مشتری می‌رساند و سفارشات را از مبدا تا مقصد “گارانتی” می‌کند، فروشگاه گل و گیاه دیجی باغ است. پاشنه آشیل این فروشگاه اینترنتی استفاده از جوانان تحصیل کرده در حوزه کشاورزی و فروش اینترنتی و استقرار مجموعه در شهرستان محلات (پایتخت گل وگیاه کشور) است.

محمد فروتن در پایان با اشاره به اهداف پیش روی استارتاپ خود افزود: در حال حاضر تمرکز این مجموعه به افزایش تنوع گیاهان و فراهم آوردن محصولات مرتبط با بخش گیاهان آپارتمانی است. این مجموعه دارای ۶ پرسنل جوان و تحصیل کرده بوده که بصورت تمام وقت و پاره وقت در حال خدمات رسانی به تمام گیاه دوستان در سراسر کشور می‌باشد. چشم اندازه ۵ ساله این مجموعه رسیدن به مرحله‌ای است که بتواند بصورت مستقیم و بی واسطه اکثر تولیدات با کیفیت شهرستان محلات را به طیف زیادی از مردم و به تمام نقاط کشور ارسال کند.

برای مشاهده محصولات این واحد فناور می توانید به آدرس اینترنتی digibagh.ir مراجعه نمایید.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

    مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور

    مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات و نیم ور یک مرکز رشد در شهر محلات می باشد

      نظرات