تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت به ۲۲ کشور دنیا صادر می شود

تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت به ۲۲ کشور دنیا صادر می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به نقل از پایگاه خبری " ایران ساخت"یک شرکت فعال در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی تاکنون موفق به ساخت ۱۴۴ محصول تولید داخل در حوزه تست های خواص مکانیکی شده و به سبب بومی‌سازی بسیاری از محصولات آزمایشگاهی هم‌ اکنون یک شرکت فعال در حوزه دانش بنیان محسوب می‌شود. این شرکت تاکنون تجربه صادرات محصولات خود  به ۲۲ کشور دنیا از جمله چندین کشور اروپایی را نیز داشته است.

شرکت دانش بنیان سنتام با بومی سازی محصولات  موفق به ساخت محصولاتی شده است که در بیش از ۱۲۵ صنعت مختلف در کارخانجات و صنایع مختلف در قسمت کنترل کیفی کاربرد دارد. صنایع فولاد،آلومینیم،کامپوزیت، ورق و مفتول، پروفیل، لوله‌سازی، الکترودسازی، تایر‌سازی، ساختمان ، نفت ، پتروشیمی ، سرامیک، پلاستیک و همچنین قطعات خودرو ، هواپیما ، صنعت ریلی و کشتی سازی برخی از این موارد استفاده به شمار می‌روند.

محمد حسین میرصادقی مدیر عامل این شرکت ، عمده دستگاه‌های "ایران ساخت" شده ازسوی این شرکت را اینطور معرفی می‌کند: «انواع دستگاه‌های تست کشش و فشار، خستگی محوری، ضربه پاندولی، پیچش، خزش، رئومتر لاستیک که همگی با تنوع در ظرفیت‌های مختلف و انواع روش‌های آزمون متفاوت تولید شده‌اند.»

وی می‌گوید: «تا قبل از اقدام این شرکت در طراحی و ساخت محصولات تقریبا همگی نیاز کشور از خارج و عمدتا از کشورهای اروپایی تامین می‌شد. با شروع فعالیت مان، سهم تولیدات داخل افزایش یافت و با تولیدات دیگر شرکت های فعال در این حوزه  ایران به خودکفایی با درصد بسیار بالا رسیده است و می‌تواند تمام نیاز داخل را تامین کند.»

میرصادقی محصولات "ایران ساخت"شده این شرکت را در جلوگیری از خروج ارز موثر می داند و می افزاید: قیمت‌های  مناسب محصولات در مقایسه با قیمت‌های بسیار بالای نمونه‌های خارجی ( مخصوصا اروپایی و آمریکایی) موجب شده تا کارخانه‌ها و مراکز کوچک هم امکان تامین این دستگاهها را پیدا کنند که سهم مهمی در ارتقاء کیفی تولیدات ایرانی در حوزه های مختلف صنعتی و تحقیقاتی و تولید علم داشته است.

همچنین محصولات این شرکت دانش بنیان در آزمایشگاهها مراکز دانشگاهی ، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه مواد (متالورژی) ، عمران و مکانیک کابرد وسیعی دارند.دستگاه‌های آزمایشگاهی آموزش مهندسی برای آزمایشگاههای مقاومت مصالح و دینامیک ماشین از دیگر موارد استفاده محصولات شرکت سنتام به شمار می‌روند.

این شرکت طراحی که با هدف طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفی خواص مکانیکی مواد (Materials Testing Machines)  شروع به فعالیت کرد. در طی این سالها فعالیتاین شرکت موفق به طراحی بیش از۱۴۴ نوع از انواع دستگاههای تست و آزمایشگاهی خواص مکانیکی شده است که بسیاری از آنها در زمان خودش برای اولین بار در ایران ساخته شدند.

پایان خبر

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات