ششمین جلسه دفاع از طرح های نوآورانه در سال ۹۸

ششمین جلسه دفاع از طرح های نوآورانه در سال ۹۸

ششمین جلسه دفاع از طرح های نوآورانه، شنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۸، با انجام سه دفاع در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این جلسه، احسان درانی، مجری طرح سیستم تشخیص خواب آلودگی در خودرو، در دفاع از طرح خود آن را نرم افزاری دانست که قابلیت نصب بر روی دوربین خودرو را داشته و با قرار گیری در پشت فرمان خودرو، ضمن تشخیص و پردازش حالات چهره راننده، خواب آلودگی وی را تشخیص داده و هشدار می دهد.

اسماعیل بلور، مجری طرح سیستم بازیابی حرارتی کوره ها جهت افزایش تولید گرانول در اسپری درایر کارخانجات کاشی نیز از نصب این طرح در کارخانه ایفاسرام در سال ۹۸ با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد خبر داد.
وی افزود: این سیستم علاوه بر کاهش مصرف آب و گاز در اسپری درایر (شیوه ای از خشک کردن مواد جهت تولید گرانول و یا ذرات ریز) سبب افزایش تولید گرانول (ساختار دانه دانه موجود در پلیمر ها) در اسپری می شود.
بلوک سبک توخالی نمادار نیز از دیگر طرح های دفاع شده در این روز بود.
جمال زمانیان، مجری طرح بلوک سبک توخالی نمادار، ایجاد این طرح را بر اساس نیازهای صنعت ساختمان و بررسی و تحلیل بلوک های موجود در بازار عنوان کرد و گفت:
طرح اولیه این بلوک با توجه به مزایا و معایب بلوک های موجود و تکنیک های خلاقیت (TRIZ) طراحی شده است.
وی افزود: بلوک سبک توخالی نمادار دارای شکل هندسی منحصر به فرد بوده که این طراحی مزیت هایی از جمله عایق بودن، وزن کم و جذب رطوبت پایین را داراست.
این بلوک دارای بدنه بتنی با دو عدد مکعب سبک داخلی از جنس یونولیت بوده و تمامی سطح آن بسته است.
گفتنی است، مرکز نوآوری با توجه به رسالت خود در حمایت از طرح های نوآورانه، طرح های ارائه شده توسط صاحبان ایده را در مرحله اول در شورای پذیرش مطرح و پس از تصویب، تسهیلات و حمایت هایی در اختیار آن ها قرار می دهند. در مرحله بعد صاحبان ایده پس از اجرایی کردن طرح، گزارشی از روند کار خود به این مرکز ارائه می‌ کنند و با حمایت های مشاوران، طرح های خود را به صورت نمونه اولیه به اتمام می رسانند.
شایان ذکر است، در صورت اتمام موفق طرح ها، پارک علم و فناوری یزد مشاوره و حمایت های لازم برای ثبت اختراع را نیز در اختیار مجریان طرح قرار می دهد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات