پیش رویداد استارت آپ ویکند ایمنی صنعت مس ایران (بوت کمپ)

پیش رویداد استارت آپ ویکند ایمنی صنعت مس ایران (بوت کمپ)

پیش رویداد اولین رویداد ملی استارت آپ ویکند حوزه ی ایمنی صنعت مس ایران (بوت کمپ) شنبه ۳۰ شهریور ۹۸، با همکاری پارک علم و فناوری یزد در مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان و فناور و نقش آفرینی آن ها در صنعت و معدن و به منظور تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از این فرصت استفاده شد و پیش رویدادی برای دانشجویان و شرکت های دانش بنیان با موضوع بوت کمپ و با محور های مورد نیاز صنعت مس برگزار و دغدغه های ایمنی صنعت مس سرچشمه ارائه و بیان شد .
در این جلسه روح الله غفار زاده، مدیر امور اداری پارک یزد، متولی ایجاد زیرساخت و شرکت های دانش بنیان در حوزه ی صنعت را پارک های علم و فناوری دانست و گفت: این پیش رویداد به منظور مطرح شدن بحث های فنی ازمسئولین فنی مس سرچشمه، تکنیک های ایده پردازی توسط کارشناسان مجرب پارک و مباحث علمی و فناوری توسط مسئولین دانشگاهی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مس سرچشمه از معادن با اهمیت و استراتژیک کشور بوده و نیاز های این صنعت از نیاز های ضروری کشور به شمار می رود، گفت: دانشگاه ها فارغ التحصیلان بسیاری دارند و باید تحصیلات انجام شده نتیجه و رویکرد کسب و کار داشته باشد تا در کنار تئوری های علمی بتوانیم شاهد راه اندازی کسب و کار نیز باشیم.
حامد صدیقی، معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این جلسه ضمن مطرح کردن چالش های امدادی در حوادث صنعتی و معرفی و توضیح حوادث صنعتی، تصریح کرد: ما در هر کدام از مراحل نجات از جمله امداد و نجات، جستجو، حمایت روانی و اجتماعی، اسکان، تغذیه و بهداشت به کمک شما ایده پردازان نیاز داریم تا با استفاده از تکنولوژی، امداد و نجات سرعت گرفته و بازدهی آن افزایش یابد.
در ادامه، اسماعیلی، کارشناس معدن مس سرچشمه نیز با بیان اینکه در حوزه ی ایده پردازی کمک و ایده ها را در جهت حل معضلات و مشکلات این صنعت تجاری سازی خواهیم کرد، گفت: این استارت اپ منحصر به مس سرچشمه نبوده و افراد می توانند ایده های خود را در زمینه ی ایمنی صنایع معدنی وغیر معدنی ارائه کنند و در سایت استارت اپ (safety startup.nicico) ثبت کرده تا از سوی این استارت اپ مورد داوری قرار بگیرند.
وی در مورد شیوه و ملزومات و مقررات ارائه و ثبت ایده ها گفت: ازبین ایده های ارائه شده ۱۰ الی ۱۵ ایده انتخاب خواهد شد و استارت آپ ایمنی بیشتر در مورد این ایده ها خواهد بود و در پایان برروی ایده های منتخب سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
اسماعیلی، گرد و غبار، اجسام پرتاب شده، انفجار، بحران، برخورد جسم سخت و ماشین آلات به افراد، اسید سولفوریک، کلاه ایمنی هوشمند، تکنولوژی سنسورها، علامت ها و هشدار ها، ربات ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، برنامه ها و ساختار های ایمنی، نرم افزار های مدیریت کننده ایمنی، واقعیت مجازی، تکنولوژی های هوشمند، دوربین ها، مانیتور ها، دمانگارها و… را از جمله مواردی دانست که می توان در این زمینه ها ایده پردازی کرد و افزود: در این استارت اپ کارگاه های ایده پردازی نیز برگزار خواهد شد و متخصصین و منتور های حوزه های مختلف جهت کمک در این استارت اپ حضور خواهند داشت.
تقی فرهنگ نیا، مدیر پردیس علوم انسانی و هنر با اشاره به اینکه راه اندازی کسب و کار یک مهارت است، گفت: شکست خوردن عیب نیست و نباید از شروع کردن و شکست خوردن و دزدیده شدن ایده بترسیم، شکست خوردن یادگیریست.
وی افزود: استفاده از خرد جمعی بسیار کمک می کند و از بسیاری از اشتباهات پیشگیری نموده و درصد اشتباه و خطا ها را می کاهد، معاشرت با افراد کارآفرین سبب ایجاد اشتیاق و تقویت روحیه کارآفرینی می شود و احتمال موفقیت آن نسبت به انفرادی کار کردن بیشتر است.
فرهنگ نیا اسنپ و تپ سی را از نمونه های موفق کپی برداری یک ایده و کسب و کار از دیگر کشور ها و تطبیق آن کسب و کار با فرهنگ کشور دانست و گفت: برای ایده پردازی باید از لحاظ تکنولوژی توان ساخت آن را داشته باشیم، از ساخت آن ایده درامد کسب کنیم و در صورت تحقق آن ایده افرادی باشند که از آن ایده استفاده کنند و بر روی آن ها سرمایه گذاری انجام شود.
گفتنی است، اولین رویداد ملی استارت آپ ویکند حوزه ی ایمنی صنعت مس ایران عصر چهارشنبه سوم مهر ماه ۹۸ آغاز خواهد شد و عصر جمعه به پایان خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات