حضور بانوان مدیرعامل شرکت های فناور پارک علم و فناوری یزد در نشست بانوان فرهیخته ی استان

حضور بانوان مدیرعامل شرکت های فناور پارک علم و فناوری یزد در نشست بانوان فرهیخته ی استان

نشست بانوان فرهیخته استان با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از بانوان فرهیخته استان، از جمله مدیران عامل شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد، روز شنبه ۳۰ شهریور ما‌ه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست، معصومه ابتکار با بیان اینکه استان یزد در حوزه بانوان و در بسیاری از زمینه ها از جمله زنان فارغ التحصیل دانشگاهی و سایر توانمندی ها سرآمد کشور است و این نشان از وجود ثروت ها و سرمایه های بی نظیر در این استان می باشد، گفت: تلاش ما و دولت دوازدهم این است که تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر از محل صندوق توسعه ملی به زنان و دختران اختصاص یابد.
وی با ا اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: خوشبختانه زنان توانمند در حوزه‌های مختلف در قالب سازمان های مردم نهاد خوب درخشیدند و تقویت این مهم بیش از پیش در دستور کار دولت قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، مسئله خانواده را از جمله مهمترین موضوعات مرتبط با فعالیت بانوان توانمند در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نباید مسئولیت مادرانه و همسرانه زنان را تحت الشعاع قرار دهد.
محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد دارای بانوان فرهیخته و توانمندی است که در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: زنان نقش بسیار برجسته‌ای در توسعه یافتگی استان دارند که این نقش در برخی از آمارها منعکس شده ولی کسانی که موفقیت‌ها را در یزد دیده و لمس می‌کنند، به جایگاه مهم زنان در همه عرصه ها اذعان دارند.
وی فعالیت های بانوان در حوزه اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: زنان، مدیران عامل‌ بسیار خوبی هستند و این مسئله‌ای است که بسیاری از افراد در استان به آن اشاره کرده اند.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه بانوان استان تبلور نقش مدیران اقتصادی در خانواده و اجتماع هستند، گفت: افتخارات استان یزد در بخش‌های مختلف به علت نقش اثرگذار زنان در خانواده‌ است.
اکرم تفتیان، موسس و مدیرعامل شرکت فناور فرانگر به نمایندگی از بانوان فعال پارک علم و فناوری یزد در این نشست، با بیان اینکه بانوان کارآفرین ویژگی های منحصر به فردی دارند که باید در جامعه به رسمیت شناخته شود، گفت: تعهد بسیار عمیق به جامعه محلی خود به ویژه در زمینه‌ی استخدام نیرو، توجه قابل ملاحظه به زندگی خصوصی و خانوادگی، پیگیری علائق شخصی در کسب و کار و حفظ رقابت‌پذیری خود در تجارت با وجود وقت کمتر برای شرکت در دوره‌های آموزشی در مقایسه با مردان از جمله این ویژگی ها است.
وی با اشاره به اینکه طبقنظرگروهی از محﻘﻘانلازمهکارآفرینی موفق زنان، دسترسیکافی به پنج منبع اطلاعات، سرمایه، بازار، شبکه ها و اعتبار است، گفت: متاسفانه موانع اقتصادی و تجاری، قانونی، فرهنگی، فردی و علمی فراوانی بر سر راه زنان کارآفرین وجود دارد.
گفتنی است، در این نشست جمعی از بانوان فرهیخته استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد توانمندی زنان در استان یزد پرداخته و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات