تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان یزد با اکثریت آرا

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان یزد با اکثریت آرا

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان که توسط شرکت پیشتازان توسعه ماهان، مستقر در پارک علم و فناوری یزد تدوین شده است، با اکثریت آراء به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این نشست که روز شنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۸، با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، معاونان استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن کوثر برگزار شد، معصومه ابتکار با اشاره به اینکه یزد چهاردهمین استانی است که سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را تصویب کرده است، گفت: امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای این سند در همه استان ها باشیم.
وی استفاده از توان زنان را یک ضرورت دانست و گفت: در ‌استان یزد دوازده و چهار دهم درصد مدیران، زن هستند و با این آمار رتبه هشتم را دارد که امیدواریم با همراهی استاندار و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، شاهد ارتقاء رتبه استان یزد با توجه به سرمایه خوبی که در این استان وجود دارد، باشیم.
استاندار یزد نیز در این نشست بخش عمده ای از افتخارات و بالندگی امروز یزد را مدیون بانوان استان دانست و گفت: اگر امروز به ۲۶ سال صدرنشینی کنکور سراسری می‌بالیم، بخش عمده‌ای از این افتخار به واسطه مدیریت خوب زنان در خانواده است.
وی افزود: اگر موفقیت‌های دیگرمان را هم مورد ملاحظه قرار دهیم این نقش محوری زنان در خانواده است که چنین شرایطی را برای موفقیت در استان یزد فراهم کرده است.
طالبی تصریح کرد: امیدواریم از مسیر سند‌ ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان بتوانیم به تحکیم بنیان خانواده برسیم، هرچند که انکار نمی‌کنیم در استان یزد با چالش‌هایی در ارتباط با خانواده روبه‌رو هستیم.
فاطمه دانش یزدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست یکی از اصلی ترین دغدغه های استان را انسجام بنیان خانواده دانست و افزود: بحث آسیب های اجتماعی یکی از مباحثی است که تمام نهادها و چهره‌های موثر جامعه باید دست به دست هم دهند تا در حوزه تاب آوری اجتماعی و توان افزایی بتوانیم بانوان را ارتقاء دهیم.
وی با اشاره به توانمندی های ‌بانوان استان در حوزه های مختلف ورزشی، صنعتی، کارآفرینی و… گفت: توانمندسازی بانوان در حوزه های حقوقی و فردی در بخش مشاوره، آموزش و پژوهش را مدنظر قرار داده ایم و کارگاه های آموزشی نیز در این رابطه برگزار شده است

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات