زیست‌بوم زنجیره بلوکی در ایران توسعه می‌یابد

زیست‌بوم زنجیره بلوکی در ایران توسعه می‌یابد

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری در نظر دارد تا برنامه های را در جهت حمایت و فعال سازی،‌‌‌ زیست بوم این فناوری در ایران اجرا کند.

این ستاد کارگروهی در حوزه زنجیره بلوکی تشکیل داده است. این کارگروه که متشکل از اساتید و متخصصین این حوزه است، از میان طرح های پیشنهادی، در نهایت ۶ طرح را انتخاب می کند.

شرکت ها و فعالان علاقه مند می توانند در صورت دارا بودن شرایط با ارائه یک طرح، در فرایند انتخاب مجریان قرار گیرند.

بدیهی است که سوابق شرکت های پیشنهاد دهنده، قیمت پیشنهادی و بازخوردهای احتمالی در جلسات بررسی، در اولویت بندی و پذیرش طرحها موثر است. طرحها در ۴ زمینه مختلف پذیرش می شوند.

بستر زنجیره بلوکی محاسبات توزیع شده یکی از این زمینه ها است. در برخی سرویس ها و خدمات مورد استفاده، لازم است تا محاسبات و پردازش های سنگین و پیچیده ای بر روی داده ها و اطلاعات حجیم صورت گیرد.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی در نظر دارد با اجرای این پروژه،به گونه ای بستر زنجیره بلوکی را برای محاسبات توزیع شده فراهم کند، که توان های کم پردازشی تجمیع شود و بتوان آنها را در قالب یک زنجیره تعریف کرد.

همچنین زنجیره تامین مبتنی بر زنجیره بلوکی کالاهای اساسی و مبادلات چند جانبه مالی، از جمله دیگر حوزه های است که پروژه های منتخب در آنها اجرایی خواهد شد.

پروژه های منتخب در حوزه زنجیره بلوکی می توانند از تسهیلات و وام بلاعوض برخوردار شوند که بر اساس مقررات و با توجه به نوع پروژه ها، برابر آیین نامه ها به طرحهای منتخب تخصیص می یابد.

پیشتر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال، فراخوانی برای انتخاب طرحهای برتر در حوزه اینترنت اشیاء اعلام کرده بود، این ستاد سعی دارد تا با ایجاد رویدادهای علمی و همچنین مسابقات و اعلام فراخوان، توجه بیشتری به این حوزه ها جلب کند.

بخش های مختلف معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، همچون ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تلاش می کنند تا با ایجاد مشوق های مالی و ارائه بسته های مختلف حمایتی استعدادها و ذهن های خلاق کشور را به سمت کار و تلاش در بخش فناوری های نوین، و جدید تر هدایت کنند.

گفتنی است، علاقه مندان و شرکت های فعال در این حوزه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی، به آدرس http://ictc.isti.ir / مراجعه کنند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام / ۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات