طرح‌های نوآورانه ۲۷ «هسته فناور» داوری شد

طرح‌های نوآورانه ۲۷ «هسته فناور» داوری شد

در مجموع ۲۷ هسته فناور، طرح‌های خود را طی دو روز به هیئت داوران ارائه کردند تا در نهایت چند طرح منتخب مورد حمایت قرار گیرند. ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد با برگزاری رویدادها و مسابقات پژوهشی، نخبگان علمی را به سوی ارتقا صنایع داخلی با استفاده از توسعه فناوری‌های مورد نیاز، ترغیب و هدایت کند.

در جریان «مسابقه شناسایی هسته‌های فناور در حوزه مواد و ساخت» تیم‌های مختلفی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور از جمله شریف، صنعتی مالک اشتر، اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی و یزد، طرح‌های خود را در معرض قضاوت داوران قرار دادند.

«بازیافت و آلیاژسازی»، «سرامیک و کامپوزیت»، «جوشکاری و ساخت»، «پلیمر»، « چاپ سه بعدی» و « مهندسی سطح » حوزه‌های مختلفی بودند که این ۲۷ طرح در آنها مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این میان، ۱۲ طرح مربوط به بخش‌های چاپ سه بعدی و مهندسی سطح بودند.

پس از اتمام داوری‌ها و مقایسه امتیازات کسب شده توسط تیم‌های شرکت کننده که در دو روز مورد ارزیابی قرار گرفتند، تیم‌های برتر انتخاب خواهند شد و با توجه به سطح آمادگی، بسته‌های حمایتی برای ادامه کار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

فلزات، پلیمرها، شیشه و سرامیک‌ها، کامپوزیت‌ها، افزودنی‌های صنایع رنگ، زیست مواد، مواد هوشمند، بازیافت، فرایندهای ساخت و تولید و فرایندهای تکمیلی از جمله حوزه‌های هستند که صنایع مختلفی با آنها همپوشانی دارند. لازم است تا با رصد فناوری‌های نوظهور، امکان پیشرفت صنعتی در تمامی این زمینه ها فراهم شود.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

* حمایت ستاد لیزر و ساختارهای میکرونی از طرح‌های حوزه فتونیک

* ۶۰ طرح فناورانه حوزه لیزر و فوتونیک حمایت می‌شود

* تازه‌ترین دستاوردهای ایران‌ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد

* سومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و فوتونیک ایران برگزار می شود

* پاویون شرکت‌های فناور لیزر و فوتونیک برگزار شد


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات