حضور تيم دانشجويى شتاب دهنده شاهكار در پترولیوم تیکاف؛ نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت

حضور تيم دانشجويى شتاب دهنده شاهكار در پترولیوم تیکاف؛ نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت


نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محوریت به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.
مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با توجه به تأکید مقام عالی وزارت بر شناسایی و آشکارسازی چالش‌ها و نیازهای نوآورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت اشاره كرد، و از این رویداد به‌عنوان عامل انگیزشی جهت تشکیل تیم‌های جوان و استارت‌آپی و با هدف ایجاد فرصت مناسب برای ورود نخبگان کشور به عرصه‌های کسب و کار فناورانه در زیست بوم نوآوری ياد كرد.
رویداد از چهار بخش اصلی و یک بخش جانبی مشتمل بر نمایشگاه عرضه فناوری (با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ)، نمایشگاه تقاضای فناوری (با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت)، رویداد "هر چالش-یک راهکار" با حضور گروه‌های استارت‌آپی و نخبگان، رویداد دانشجویی پتروتست و اجرای تور فناوری ویژه مدیران ارشد بخش عملیات صنعت نفت تشکیل شده است.

دكتر يونس يونسيان مخترع و مديرعامل شتاب دهنده شاهكار به عنوان سرپرست تيم دانشگاه صنعتي شاهرود به توضیحاتی درباره نمایشگاه تقاضای فناوری نیز پرداخت و اشاره كرد در این رويداد، تيم هاي استارتاپي دانشگاه صنعتي شاهرود برای نخستین بار در قالب ارائه مشخصات توانمندي، قطعه سازي و یا ارايه محصول و خدمات موردنیاز همراه با حضور نفرات کلیدی و متخصص بخش عملیات مرتبط با آن خدمات و تجهیز، راهكارهاي خود را به جامعه هدف (عرضه‌کنندگان فناوری و گروه‌های تحقیقاتی) ارائه و ضمن برگزاری جلسات در صورت احراز توانمندی هر یک از عرضه‌کنندگان فناوری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد اقدام می‌کنند.

يونس يونسيان به عنوان منتور و فعال زيست بوم نوآورى كشور، رویداد هر چالش- یک راهکار (Reverse Pitch) را یک چالش اصلی با خصوصیات بین رشته‌ای و چند وظیفه‌ای از سوی کمیته برگزاری رویداد با توجه به چالش‌های احصاء شده انتخاب و به گروه‌های هدف دانست. در اين رويداد راهکارهای فناورانه از سوی مجموعه های استارت‌آپى دانشگاه صنعتي شاهرود ارائه و بهترین راهکارها بعد از توسعه فناوری و اثبات قابلیت تجاری‌سازی به عنوان راهکار برگزیده انتخاب و انعقاد قرارداد از سوی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با مجموعه هاي منتخب صورت می‌پذیرد. همچنین در این رویداد تلاش شده است نیازهای واقعی حوزه‌های عملیات شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت در قالب ارسال پروپوزال شناسایی و در دسترس جامعه محققین و گروه‌های توانمند کشور قرار گیرد.

    منبع خبر

    شاهکار

    شاهکار

    اکران سیستم کسب و کار پلتفرمی با رویکرد نوآوری باز در راستای تحقق جامعه نسل پنجم

      نظرات