امضای قرارداد بهره برداری مرکز رشد مشترک واحدهای فناور دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری گیلان

امضای قرارداد بهره برداری مرکز رشد مشترک واحدهای فناور دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری گیلان

پس از گذشت پنج سال از همکاری موفقیت آمیز تاسیس، راه اندازی و بهره برداری مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد واحد رشت و پارک علم وفناوری گیلان، قراردادی در خصوص ادامه همکاری به امضای روسای طرفین این همکاری مشترک در راستای اهداف مرکز رشد انجام گردید.

امضای این تقاهم‌نامه در محل مجتمع کارگاهی و نیمه صنعتی فشتام انجام شد. در ادامه این نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از کارگاه‌ها و دفاتر برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان، بازدید نمود و از نزدیک با مدیران این شرکت‌های فناور گفتگو نمود.

این تفاهم نامه که به امضاء محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان رسید، در راستای فراهم سازی حمایت‌ها وخدمات لازم، جهت تجاری سازی یافته های پژوهشی در زمینه های زیست محیطی و صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی بر مبنای مواد طبیعی و همچنین تبدیل دستاوردهای پژوهشی به طرح های کارآفرین و ایجاد زمینه‌ی کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان مبتکر می باشد.

به طور کلی هدف از ایجاد مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فرآهم آوردن حمایت‌های قانونی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای جهت تسریع رشد واحد های مستقر در مرکز است تا ایده‌های نو به محصولات تجاری تبدیل شده و همچنین از طریق نظارت مستمر بر فعالیت های واحد ها بتوان روند رشد و بهبهود عملکرد آنها را تسریع نمود.

لازم بذکر است مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در تیرماه ۱۳۹۴ به صورت مشترک توسط "دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت" و "پارک علم و فناوری استان گیلان" تاسیس شد و توانست از وزارت علوم و فناوری موافقت اصولی اخذ نماید.

زمینه اصلی فعالیت این مرکز رشد، حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و جانبی بر مبنای مواد طبیعی در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان

    پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

      نظرات